کد خبر: ۴۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
بیرجند- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تنها دو پزشک در بیرجند مجوز فعالیت در حوزه طب سنتی دارند.
به گزارش آرانیوز، محمد دهقانی فیروز آبادی صبح دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: یکم تا هفتم اردیبهشت ماه هر سال به مناسبت هفته سلامت برنامه‌هایی در راستای آگاه‌سازی مردم از مباحث مختلف بهداشت و درمان در کشور اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: یکی از عواملی که نقش مهم در ارتقا وضعیت سلامت مردم جامعه دارد، موضوع مراقبت‌های اولیه سلامت است.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: غربالگری برخی از بیماری‌ها، مراقبت‌های اولیه و اکسیناسیون از جمله مواردی است که از ابتلاء بخشی از جامعه به بیمارهای سخت‌تر و خاص‌تر و با هزینه‌های درمانی بالاتر جلوگیری می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر در جهان حدود ۱۰۰ میلیون نفر به علت پرداخت هزینه‌های سلامت و درمان دچار فقر می‌شوند در حالی که شرایط ایده آل دسترسی همگان به خدمات سلامت همراه با حفاظت مالی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در زمینه مداخلات برخی از افراد تحت عنوان طب سنتی یا طب ایرانی در کار درمان بیماران بیان کرد: متأسفانه برخی از افراد فاقد صلاحیت در حیطه پزشکی بدون مجوز وارد بحث درمان با عنوان طب سنتی شده‌اند که با طرح شکایت؛ بسیاری از آنان حکم دادگاه گرفته‌اند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در همه موضوعات مسیر علمی مورد پذیرش عقل سلیم است، ادامه داد: اگر کسی بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی در آزمون دستیاری شرکت کرده و در تخصص طب سنتی قبول شود، پس از گذراندن دوره آموزشی مجوز درمان در قالب طب سنتی را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ما مخالفتی با فعالیت پزشکانی که از مسیر علمی و مجوزدار با آموزه‌های طب سنتی در پیشگیری و درمان پاره‌ای از مشکلات جسمی فعال هستند، نداریم، افزود: در حال حاضر در بیرجند تنها دو نفر مجوز فعالیت در حوزه طب سنتی را دارند.

رئیس دانشگاه بیرجند همچنین در زمینه صف‌های طولانی برای نوبت MRI در خراسان‌جنوبی یادآور شد: این صف‌های طولانی به علت درخواست غیر منطقی برخی از بیماران برای تجویز MRI و عدم مخالفت پزشکان با این درخواست صورت می‌گیرد.

دهقانی فیروزآبادی گفت: با این حال برای شهرستان‌هایی چون طبس که با مرکز استان فاصله زیاد دارند، پیگیر راه‌اندازی مرکز MRI هستیم.

لازم به ذکر است طبق گفته متولیان امر بخشی از هزینه‌های هفته سلامت خراسان‌جنوبی (۳۰ میلیون تومان) که در سال‌های قبل برای تقدیر از فعالان حوزه سلامت هزینه می‌شد، برای کمک به سیل‌زدگان اختصاص یافت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار