کد خبر: ۴۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
ری- قائم مقام وزیر بهداشت گفت: بیماری‌های غیر واگیر علت ۸۰ درصد فوتی ها در ایران است.
به گزارش آرانیوز، ایرج حریرچی بعد از ظهر دوشنبه در همایش نمادین سفیران سلامت دانش آموزی که با حضور امیرعلی نعمت‌اللهی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استانی در سالن فاطمه الزهرا (ع) شهرری برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: نقش کلیدی در آموزش و ترویج مباحث سلامت فردی، جسمی، روانی و اجتماعی در میان هم سالانه و خانواده‌ها بر عهده دانش آموزان است.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ۲ میلیون دانش آموز در طرح سفیران سلامت مشارکت دارند گفت: مشارکت دانش آموزان در این طرح بسیار آموزنده خواهد بود.

حریرچی افزود: اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس می‌تواند جلوی بسیاری از رفتارهای پرخطر مانند کم تحرکی، چاقی، مصرف غذاهای ناسالم، استعمال دخانیات، مواد مخدر و برخی رفتارهای پرخطر جنسی را در جوانی و بزرگسالی کنترل کند چرا که بسیاری از این رفتارها در دوران نوجوانی شکل می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس استاندارهای بین المللی هر دانش آموز و نوجوان باید روزانه در حدود یک ساعت ورزش را در برنامه‌های خود داشته باشد گفت: از هر ۱۰ نوجوان ایرانی یک نفر چاق، یک نفر اضافه وزن، ۲ نفر چاقی شکمی دارد و از هر ۱۰ نوجوان و دانش آموز، هشت نفر از آنها کمتر از نیم ساعت در روز فعالیت ورزشی دارند لذا آموزش نحوه صحیح زندگی باید دغدغه همه مسئولان و اولیای دانش آموزان باشد تا در آینده جامعه‌ای سالم و پرنشاط داشته باشیم.

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه ۲۵ درصد دانش آموزان کشور به طور متوسط، روزانه میان وعده‌های ناسالم مانند غذاهای شور و نوشابه مصرف می‌کنند افزود: بیماری‌های غیر واگیر علت فوت ۸۰ درصد مردم ایران است.

حریرچی سلامت و بهداشت دهان و دندان را بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: طبق آمار از هر ۱۰ دانش آموز به طور میانگین ۴ نفر روزانه مسواک نمی‌زنند و در این راستا ۱۲ درصد افراد ۴۰ ساله کشور دندان کشیده، پوسیده و پر شده دارند که علت اصلی آن ضعف فرهنگی در خصوص استفاده از مسواک، سلامت دهان و دندان در دوران کودکی و نوجوانی بوده است.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار