کد خبر: ۴۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
کاشان - رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: حدود ۲۳ هزار اسب ورزشی در کشور وجود دارد و هزینه متوسط نگهداری هر اسب نیز حداقل ۸۰۰ هزار تومان است که تمامی این هزینه‌ها توسط مردم پرداخت می‌شود.
به گزارش آرانیوز، مسعود خلیلی بعد از ظهر دوشنبه در آئین کلنگ زنی پیست سوارکاری کاشان ضمن اشاره به آیات و روایات در مورد سوارکاری اظهار داشت: در حال حاضر عمده هزینه این ورزش به دوش مردم بوده و بودجه دولتی بسیار ناچیزی به این امر اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: حدود ۲۳ هزار اسب ورزشی در کشور وجود دارد و هزینه متوسط نگهداری هر اسب حداقل ۸۰۰ هزار تومان است که تمامی این هزینه‌ها توسط مردم پرداخت می‌شود.

رئیس فدراسیون سوارکاری از فعالیت حدود ۴۸۰ باشگاه ورزشی در کشور خبر داد و افزود: با وجود اینکه عمده هزینه علاقه مندان به سوارکاری به صورت مردمی پرداخت می‌شود و بودجه این بخش از بودجه دولتی جداست اما با این شرایط مسئولان سوارکاری کشور تمام تلاش خود را برای ارتقای این ورزش به کار بسته‌اند.

وی ضمن تاکید به ضرورت فراگیر کردن امر آموزش در حوزه سوارکاری ابراز داشت: سوارکاری تنها یک ورزش تفریحی نیست بلکه موجبات اشتغال در جامعه را فراهم می‌آورد چراکه امورات مربوط به نگهداری نیز نیازمند متخصصانی همچون دامپزشکان و سایر متخصصین است و حتی این ورزش در امورات دفاعی نیز کاربرد دارد.

حرفه سوارکاری مورد تاکید پیامبر اکرم (ص) است

خلیلی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس رزمندگان سوارکار در اماکن صعب‌العبور عملیات انجام می‌دادند، گفت: حرفه سوارکاری مورد تاکید پیامبر اکرم (ص) است و در حدیثی توصیه کردند که به فرزندان خود تیراندازی، شنا و سوارکاری آموزش دهید؛ این موضوع بر عملکرد ما تأثیرات مثبت می‌گذارد و ما را به تلاش در این زمینه ترغیب می‌کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار