کد خبر: ۴۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
خطیب نماز جمعه تهران گفت: ما توانستیم با کمک به دو کشور همسایه عراق و سوریه ، امنیت این کشورها را بیمه کرده و حیثیت آمریکا را لگدمال کنیم و از این پس نیز لگدمال خواهیم کرد.
به گزارش آرانیوز، آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران طی سخنانی با اشاره به لزوم استفاده از فضیلت‌های ماه شعبان گفت: در ماه شعبان مسئله انس با خدا و معنویت و قطع تعلقات مادی و دلدادن به خدا باید مورد نظر ویژه قرار گیرد که بستر این ارزش‌ها در  مناجات شعبانیه‌ امیر المومنین آمده است.

وی افزود: مناجات امیرالمومنین در ماه شعبان کم از ذوالفقار علی (ع) و رشادت‌های بی‌مثال ایشان در میدان نبرد  ندارد. 

صدیقی با بیان اینکه  از اعظم نعمت‌های خدای متعال، محبت اهل بیت و خاصه محبت امام زمان (عج) است، گفت: همه صفات خدا در باطن وجود امام زمان (عج) نهفته شده و همه موجودات نور وجود خود را از بستر نور حضرت می‌گیرند.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه آمدن امام زمان، تجلی تشکیل حکومت صالحان و مستضعفان است، گفت: اگر کسی نیاز بشر را به حکومت حضرت مهدی (عج) درک کند، دیگر شب و روز نمی‌شناسد. 

صدیقی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: تقوا مجموعه فضائلی است که زندگی دنیوی و اخروی ما را تبیین می‌کند لذا تعبیری که در قرآن‌ آمده و می‌فرماید کسانی که ایمان آورده‌اند تقوا پیشه کرده و مواظب زبان خود باشند، باید مورد توجه قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سیل اخیر در برخی استان‌های کشور گفت: خداوند بندگان خود را امتحان می‌کند و هرچه امتحان سخت‌تر باشد نشان می‌دهد که خداوند می‌خواهد برکات بیشتری را نصیب بندگان خود کند.

وی افزود: خداوند متعال در فشارهای بین‌المللی و فشارهای طبیعی در پی این است که مردم ایران را در دنیا برجسته کند. 

صدیقی تاکید کرد:  مردم ما انقلاب را باور کردند و این مسئله جزو هویت اجتماعی آنها شده است و ما توانستیم با کمک به دو کشور همسایه عراق و سوریه ، امنیت این کشورها را بیمه کرده و حیثیت آمریکا را لگدمال کنیم و از این پس نیز لگدمال خواهیم کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار