کد خبر: ۴۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
مدیرکل اداره راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به مهار کانال سلمان در شمال غرب اهواز گفت: سیلاب دیگر مناطق عین 2 و ملاشیه را در اهواز تهدید نمی کند.
به گزارش آرانیوز، رضا رضایی بیان کرد: پس از ایجاد ثبات در شهر سوسنگرد و رفع تهدید از این شهر با کنترل آب های رها شده و ایجاد و احداث سیل بند، ماموریت این اداره کل هم اکنون مقابله با سیل در اهواز و منطقه عین 2 است. 

وی گفت: پس از استحکام بخشی سیل بندهای سوسنگرد امکانات این اداره کل با دستور وزیر کشور و استاندار خوزستان برای احداث و ترمیم سیل بندهای منطقه عین 2 به اهواز اعزام شدند. 

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته زهکش های 2 کانال در محل تلاقی کانال سلمان و کانال شهید چمران که آب کرخه را هدایت می کنند بسته، و از سرریز آب به سمت منطقه عین 2 اهواز جلوگیری شد. 

وی با بیان اینکه آب 2 کانال چمران و سلمان به یکدیگر متصل شدند، گفت: در ادامه دستورات مدیریت بحران، ماشین آلات این اداره کل در حال استحکام بخشی هرچه بیشتر سیل بندها در منطقه هستند. 

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی برای فروکش کردن آب در خوزستان پیش بینی می شود، بیان کرد:هم اکنون بحث فروکش کردن آب نیست به این دلیل که می خواهیم آب های رها شده را به سمت کانال های موجود در شهرها هدایت کنیم. 

رضایی ادامه داد: باید کانال های پایین دست هم باز شوند و 2 کانالی که در پایین دست منطقه عین 2 اهواز وجود دارند باید به وسیله یک سیفون به هم متصل شوند. 

وی افزود: هم اکنون آبی که در کانال شهید چمران جریان دارد 50 درصد ظرفیت آن است و باز هم باید این کانال تقویت شود تا بتوانیم آب بیشتری را هدایت کنیم. 

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، از ورود آب به منطقه عین 2 جلوگیری شده و این منطقه در وضعیت مناسبی قرار دارد. 
 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار