کد خبر: ۴۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: وقتی که زندگی مردم در این سیلاب از دست رفته است لذا بایستی از این سیلاب که چیزی جز ویرانگری برای مردم مان نداشته است حداقل برای زنده نگه داشتن تالاب ها از آن بهره مند می شدیم اما متاسفانه با سردرگمی مسئولان این کار صورت نگرفته است.
به گزارش آرانیوز (حوزه خوزستان) قاسم ساعدی ، به عدم مدیریت درست این سیلاب از سوی مدیران وزارت نیرو  اشاره کرد و گفت: متاسفانه از این سیلاب در جهت احیا تالاب هورالعظیم استفاده نشده است و به جرات می توان گفت که بیش از 60 درصد این تالاب خالی از آب است.

مدیریت آب با استرس بیش از حد فقط به فکر رهاسازی آب است

وی افزود: آب را به خوبی مدیریت نکردند و آن را به سمت قسمت عراقی تالاب هورالعظیم سوق داده اند و البته ناگفته نماند که آب روخانه کارون هم که بایستی برای احیا تالاب شادگان از آن به درستی استفاده می شد آن هم به دلیل وجود برخی از رودها در مسیر این تالاب که چندین سال لایروبی نشده اند آب به کندی در جریان است وهمچنان از این سیلاب مخرب کننده برای زنده نگه داشتن تالاب شادگان هم استفاده نشده است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه تصریح کرد: مدیریت آب با استرس بیش از حد فقط به فکر رهاسازی آب است و متاسفانه آن را به سمت آن طرف مرزها هدایت می کنند که به نظرم این کار هنر نیست.

سیلاب زندگی مردم را نابود کرده است

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: باید از این سیل که یک تهدید به شمار می رود به نحو صحیحی آن را به یک فرصت مبدل کنیم و این کاری که در حال حاضر برای خروج سیلاب دارند،انجام می دهند در واقع هیچ عمل مثبتی به شمار نمی رود؛وقتی که زندگی مردم در این سیلاب از دست رفته است لذا بایستی از این سیلاب که چیزی جز ویرانگری برای مردم مان نداشته است حداقل برای زنده نگه داشتن تالاب ها از آن بهره مند می شدیم اما متاسفانه با سردر گمی مسئولان این کار صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: در حال حاضر بایستی از این سیلاب برای احیا تالاب ها به ویژه تالاب هورالعظیم استفاده می بردیم اما الان به این فکر نیستند و چند ماه دیگر که گرد و غبارها در استان خوزستان و کشور پراکنده شده اند فریاد بی آبی تالاب هورالعظیم را سر می دهند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار