کد خبر: ۴۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در نشست امروز این کمیسیون، اقدامات دستگاه های متولی برای مقابله با سیل و حمایت از سیل زدگان رسیدگی شد.

به گزارش آرانیوز، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمراندر تشریح نشست امروز کمیسیون عمران مجلس، گفت: نشست امروز با هدف بررسی اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی مناطق سیل زده و سیل زدگان با حضور معاونان وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی، کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور، نجار رئیس سازمان مدیریت بحران و مسئولان هلال احمر برگزار شد.

گزارش مسئولان و دستگاه‌ها به کمیسیون عمران مجلس درباره مقابله با بحران سیل

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست، مسئولان هر کدام به صورت جداگانه‌ای، گزارش جامعی از اقدامات دستگاه‌های متبوعشان برای مقابله با بحران سیل، ساماندهی سیل‌زدگان و حمایت از مردم سیل زده ارائه کردند.

انتقاد اعضای کمیسیون عمران مجلس نسبت به عملکرد سازمان مدیریت بحران

وی تصریح کرد: در این جلسه، اعضای کمیسیون عمران مجلس نسبت به عملکرد سازمان مدیریت بحران در ساماندهی امور مرتبط به سیل به ویژه اسکان و خدمات رسانی به سیل زدگان انتقاد کردند و پس از آن مسئولان دستگاه ها در پاسخ به سوالات نمایندگان، توضیحاتی را ارائه کردند.

140 هزار واحد مسکونی سیل زده نیازمند بازسازی و نوسازی هستند

بر اساس گزارش های ارائه شده،  حدود 140 هزار واحد مسکونی در استان های مختلف به علت وقوع سیل نیازمند بازسازی و نوسازی هستند که در این رابطه دولت و مجلس باید نسبت به تخصیص اعتبارات لازم اقدام کنند

علوی ادامه داد: بر اساس گزارش های ارائه شده،  حدود 140 هزار واحد مسکونی در استان های مختلف به علت وقوع سیل نیازمند بازسازی و نوسازی هستند که در این رابطه دولت و مجلس باید نسبت به تخصیص اعتبارات لازم اقدام کنند.

لایحه اصلاح قانون بودجه سال 98 تابستان به مجلس ارائه می شود

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس همچنین مطرح شد که دولت در تابستان سال جاری، لایحه اصلاح بودجه سال 98 را به مجلس ارائه خواهد کرد تا از این طریق اعتبارات لازم برای حمایت از سیل زدگان اختصاص یابد.

حضور وزیر نیرو در نشست فردای کمیسیون عمران مجلس

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است که نشست فردای کمیسیون عمران مجلس نیز با حضور اردکانیان وزیر نیرو برای بررسی وضعیت مناطق سیل زده برگزار شود تا پس از آن تصمیمات مقتضی گرفته شود./

پایان پیام

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار