کد خبر: ۴۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
یه گزارش آرانیوز، با گذر زمان و تغییرات اساسی و ماهوی در شبکه های ارتباطی ،  روز به روز شاهد افزایش قدرت رسانه ها در جریان سازی و مهندسی افکار عمومی در جهان میباشیم . به این معنی که بازیگران و واحدهای سیاسی که بتوانند استفاده بیشتری از  این رسانه ها و قدرت های هوشمند ببرند ، شانس زیادی در تامین بیشتر منافع ملی کشور خود خواهند داشت .
پالایش و رصد رسانه های  امپریالیستی و دشمنان خارجی  نشان میدهد که این رسانه ها در انواع گوناگون آن همواره یکی از مهمترین ابزارهای همه جانبه دشمن بر علیه کشور ایران عزیز بوده اند که وظیفه خود را از یک نقش پشتیبانی و حمایتی به نقش راهبردی و ماهوی تغییر داده اند ،  بطوری که مهمترین استراتژی و  پیام انها تغییر نظام سیاسی و حتی فراتر از آن تبیین  مشخصات و مختصات نظام سیاسی بعد از انقلاب اسلامی  میباشد .
هم افزایی رسانه های بیگانه اعم از تلویزیون های ماهواره ای و فضای مجازی در مهندسی جریان سازی رسانه ای ضد ایران به طور منحصر بفردی افزایش یافته است . به عبارتی نوعی هم گرایی میان رویکرد و گفتمان طیفهای مختلف ضد انقلاب در فضای رسانه ای شکل گرفته است . بعنوان مثال افزایش رکورد پیام در سه قالب شبکه های ایستا ( سایتها ) ، ارتباطی ( تلگرام و وات ساپ و ...) و اجتماعی ها ( توئیتر و اینستاگرام و ...)  با فراوانی آماری ۱۳۰ میلیون رکورد پیام در سال گذشته به حدود ۴۰۰ میلیون  پیام در راستای تغییر سیاسی نظام سیاسی افزایش یافته است و یا افزایش زمان مانایی پیام از ۷۲ ساعت تا ۱۳۶ ساعت در سال گذشته به ۱۲۰ ساعت تا ۲۷۰ ساعت در سال جاری افزایش یافته است .
بی جهت نیست که در همین راستا بازیگران و امپریالیسم رسانه ای دشمن با ایجاد ۲۹۰ شبکه تلویزیونی فارسی زبان در ایران به نوعی نقش شبکه های آشیانه و ملی ایران را ایفا کرده اند و با تولید پیامهای مختلف در قالب گزارش تولیدی،  مستند ، تصویر ، صوت و نریشن به طور قابل توجهی ذهن جامعه را دستخوش اهداف شوم خود قرار داده اند و با طراحی عملیاتهای روانی مشترک گفتمان " اسارت مسلح " را در کشور به عنوان یک اصل اجتناب ناپذیر برای خود بوجود اورده اند که اوج آن را در اغتشاشات سال ۹۶ شاهد بودیم .
با این تولید طوفان فکری و هجمه امپریالیسم رسانه ای دشمن برای اهداف خود به نظر میآید که در داخل کشور در بعد رسانه ای باید با نوسازی و متناسب سازی ساختارها با وضعیت جدید رسانه ای و ایجاد و گسترش تنوع در تولید و محتوی و آرایش رسانه ای هوشمندانه ،  کلیت نظام به مقابله با این جنگ روانی و نرم امپریالیسم رسانه ای دشمن رفت و چه زیبا رهبر معظم انقلاب در همین زمینه میفرمایند که امروز آرایش رسانه ای و فرهنگی که در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار دارد آرایش بسیار پیچیده ،  متنوع ،  فنی و پیشرفته میباشد که همه بخشهای مختلف در کشور بویژه نسل جوان باید به این جنگ نامتوازن و نابرابر ورود کرده و از منافع و کیان جامعه اسلامی و ایران عزیز در این زمینه پاسداری نمایند .

دکتر ایرج مزارعی
کارشناس امور بین الملل و مدرس دانشگاه
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار