کد خبر: ۴۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
امروز خیابان‌های یزد در منزلگاه چهلم انقلاب اسلامی جلوه‌گاه عشق، همدلی و وحدت است و مردم به خیابان‌ها آمده اند تا طلوع فجر صادق انقلاب را در طلیعه ۴۰ سالگی جشن بگیرند.

تجلی عشق و وحدت در منزلگاه چهلم/شوری که در قاب دوربین نمی‌گنجد

 اینجا یزد، مرکز جغرافیای ایران، اینجا اقیانوس خروشان اراده مردمی است که جهانیان آنها را به شجاعت و استقامت می شناسند و امروز مردم یزد به عنوان قطره ای از اقیانوس خروشان ملت ایران نشان دادند که تا آخرین قطره خون خود پای نظام و انقلاب ایستاده اند و به خون شهدا وفادار خواهند بود.

امروز یزد جلوه‌گاه عشق، همدلی و وحدت بود و قطره های بارانی که هدیه خداوند به وفاداری مردم این دیار است، نظاره گر سیل حضور مردمی است که آمده اند طلوع فجر صادق انقلاب را در طلیعه ۴۰ سالگی انقلاب جشن بگیرند.

حضور زرتشتی‌ها و گردشگران خارجی در میان راهپیمایان یزد

امروز همه آمده اند، یزدی و غیریزدی، مسلمان و زرتشتی، پیر و جوان، زن و مرد و حتی گردشگران خارجی، آمده اند تا امروز را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند و بنویسند که این ملت حتی در اوج سختی های اقتصادی نیز پای انقلاب خود ایستاده و حتی یک قدم از عهدی که بسته، عقب نشینی نخواهد کرد.

مردم یزد امروز در کنار ملت سرافراز ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن به صحنه آمدند تا بگویند ما مردم ایرانیم؛ عاشقان وطن، آمده ایم تا به مردم دنیا بگوییم هیچ تحریمی ما را از عشق به سرزمین‌مان باز نمی‌دارد.

خیابان های یزد امروز تجلی‌گاه حضور مردمی است که همواره تهدید و تحریم را با حضور پاسخ داده‌اند.

خلق حماسه در منزلگاه چهلم انقلاب

امروز اقشار مختلف مردم در منزلگاه چهلم انقلاب در کنار هم قرار گرفتند و حماسه ای خلق کردند که قاب دوربین ها نیز نمی تواند این همه شور و شعور آنها را به تصویر بکشد.

نسل چهارم انقلاب هم شاداب و بانشاط در کنار انقلابیون قدیمی قرار گرفته اند و همه با هم چهل سالگی انقلاب را جشن گرفته اند.

در قاب یک دوربین، همه قشری را می توان در یک صف دید، روحانی و بازاری، پیرمرد و دانش آموز، نوزاد و کودک، ورزشکار، هنرمند، مسئول و نماینده، نسل اول و دوم و سوم و چهارم همه و همه در کنار هم هنوز هم یک شعار را سر می‌دهند؛ «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی».‌

زرتشتی‌ها، گردشگران خارجی، اتباع افغانستانی، کلیمی‌ها و ... نیز با پرچم‌ها و دست نوشته های خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر شده اند تا بگویند گرچه ایرانی یا مسلمان نیستیم، اما ما نیز به انقلاب ملت ایران افتخار می کنیم و آن را از آن خود می دانیم.

تکرار یک حماسه در جشن ۴۰ سالگی انقلاب

مردم یزد امسال هم حماسه ۴۰ ساله خود را دوباره تکرار کردند و در مسیرهای راهپیمایی، حضور یافتند و هر یک به نحوی عشق خود به نظام و انقلاب و انزجار خود از دشمنان و مزدوران را به نمایش گذاشتند.

یزدی ها امروز با سر دادن شعار «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده» نشان دادند که هنوز هم ولایت و رهبری، حرف اول را در کشور می‌زند و ملت ایران بدون اذن رهبر قدم از قدم بر نمی‌دارند و اگر رهبر اشاره‌ای کند، از نثار جان خود هم دریغ نخواهند کرد.

شعار «مرگ بر آمریکا» مردم یزد هم نشان داد که حتی تحریم ها و تهدیدها و دشواری های اقتصادی، آرمان مردم این دیار را تغییر نداده و آنها مستکبران را همچنان دشمن خود می دانند و از این دشمنی کوتاه نخواهند آمد.

پرچم آمریکا به آتش کشیده شد

پرچم آمریکا نیز امسال دوباره توسط مردم یزد در مسیر راهپیمایی به آتش کشیده شد تا آمریکا بدانند منطق ایرانی با تهدید جور در نمی آید.

پرچم ایران نیز در ابعاد مختلف در دست پیر و جوان بود و در آسمان به اهتزاز درآمد تا بگوییم ما تنها تحت لوای یک پرچم، آن هم پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران منقش به نام «الله» حیات خود را افتخارآمیز می دانیم.

امروز استاندار یزد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، فرمانده سپاه الغدیر، فرمانده نیروی انتظامی یزد، رئیس و جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد و جمع دیگری از مسئولان در کنار مردم حضور یافتند و آنها نیز با گرفتن دستان یکدیگر، نشان دادند که وحدت مردم، وحدت مسئولان را به دنبال دارد و این دو در کنار یکدیگر، شکوفایی نظام اسلامی را رقم خواهد زد.

خانواده شهدای مدافع حرم نیز در این راهپیمایی حضور داشتند و با در دست داشتن تصاویر شهدای خود، بار دیگر با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

خانواده شهدای مدافع حرم در جمع راهپیمایان

مادر شهید حسینی، شهید تبعه افغانستانی مدافع حرم در حاشیه راهپیمایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما خود را از ملت ایران می دانیم و از جان خود برای سرافرازی انقلاب اسلامی دریغ نمی کنیم.

وی عنوان کرد: افتخار ما، جانفشانی در کنار برادران ایرانی و همگامی با آنها در صحنه های مختلف است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در جمع خبرنگاران حضور یافت و مراتب قدردانی خود از مردم همیشه در صحنه و وفادار یزد اعلام کرد.

قدردانی از سنگ تمام مردم یزد در راهپیمایی ۲۲ بهمن

حجت الاسلام محمد فخرالدینی بیان کرد: مردم یزد همواره وفادار و با شور و شعور در همه صحنه ها از انتخابات تا راهپیمایی حضور یافته اند و امروز هم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سنگ تمام گذاشتند.

در مراسم ویژه ای که بعد از راهپیمایی در میدان امیرچخماق یزد برگزار شد، سرودهای انقلابی توسط گروه سرود دانش آموزی، همخوانی مداحان اهل بیت (ع) و سرودهای انقلابی اجرا شد.

در پایان مراسم نیز قطع نامه راهپیمایی ۲۲ بهمن قرائت شد و راهپیمایان با سر دادن شعار الله اکبر، بندهای آن را تایید کردند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار