کد خبر: ۴۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی احیاگر اسلام در تمام جهان و نعمت بزرگی از جانب خداوند است که باید شکرگزار آن باشیم.

انقلاب اسلامی احیاگر اسلام در تمام جهان بود

 آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر دوشنبه در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن شهر اراک در مصلای بیت المقدس این شهر، اظهار داشت: شکرگزاری نسبت به پیروزی حق بر باطل و این نعمتی که خداوند به ما عطا کرده، در دو عمل میسر می شود، اول اینکه نافرمانی خداوند نکرده و تقوا پیشه کنیم و دیگر اینکه در جای جای زندگی خود، تکیه گاه مطمئن را خداوند بدانیم و بر او توکل کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: بی تردید در زمان حال یکی از نعمت های بزرگ خداوند که به ملت ایران و کسانی که دلداده اسلام و قرآن هستند عطا شده، انقلاب اسلامی است، چرا که این انقلاب احیاگر اسلام در تمام جهان بود.

وی بیان کرد: چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و امروز ما وارد دهه پنجم انقلاب می شویم و چهل سال را با سرافرازی و کرامت و « نه » گفتن به دشمن پشت سر گذاشته ایم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: امام راحل با عنایات و امدادهای الهی در شرایطی که طاغوت می خواست انقلابیون و شخصیت های شاخص انقلاب را قتل عام کند، فرمانی صادر کرد که مردم به حکومت نظامی اعتنا نکنند و به صحنه بیایند که با حضور مردم در صحنه، طلسم طاغوت شکست و در نهایت انقلاب به پیروزی رسید.

حسین بوشهری تصریح کرد: مرحله اول انقلاب مبارزه با طاغوت بود و گام دوم تثبیت انقلاب و تشکیل سازمان ها و ساختارهای نظام بود که امروز ساختارهای نظام هر کدام با وظایف و مسئولیت های مشخص مشغول کار هستند. اما ما به این بسنده نمی کنیم و آرمان هایی در مسیر تداوم انقلاب اسلامی داریم که ازجمله آنها تبلور نظام و دولت ۱۰۰درصد اسلامی و بشارت تمدنی نو برای کل جهان بشریت است، چرا که این انقلاب با نام بقیه الله الاعظم(عج) پیروز شد و این بیرق برافراشته را می خواهیم به دست حضرت ولیعصر(عج) بسپاریم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برای رسیدن به آن تمدن اسلامی با وجود دشمنانی که می خواهند مسیر ما را سد کنند، باید تهدیدات داخلی و خارجی را بشناسیم و با آنها مقابله کنیم. در رابطه با تهدیدات داخلی اگر نتوانیم چاره ای بیاندیشیم ممکن است دشمن از آن سوء استفاده کند چرا که دشمن به دنبال یافتن ضعف در درون ما است.

وی اضافه کرد: ازجمله تهدیداتی که امروز در داخل متوجه ماست، این است که امید از مردم گرفته شود و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر این تاکید دارند که امید باید در مردم وجود داشته باشد، فقدان امید در جامعه یک تهدید جدی است، بنابراین مسئولان باید تلاش کنند که امید در جامعه تجلی پیداکند. امروز مردم مشکلات معیشتی دارند اما معتقدند که این مشکلات گذرا است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: دشمنان انقلاب چشم و گوش خود را باز کنند و گوش دهند؛ صاحبان این کشور این ملت بزرگ هستند و دشمن چه کاره است که بخواهد برای این مردم تعیین تکلیف کند؟

حسینی بوشهری ابراز داشت: تهدید دیگری که با آن مواجه هستیم بی تفاوتی در برابر کارهای ضد ارزشی و ناهنجاری ها است، اگر مردم امید خود را از دست بدهند دچار این بی تفاوتی می شوند، مسئولان بایه به گونه ای رضایت عمومی را در جامعه بگسترانند که مردم امید خود را از دست ندهند و در صحنه جامعه بی تفاومت نباشند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: مساله دیگر گرفتن اعتقادات از جوانان است. اگر جوانی که انقلاب، جنگ و امام راحل را ندیده، واقعیت انقلاب را برای او تبیین نکنیم، تحت تاثیر دشمن قرار می گیرد و دشمن بر او اثر می گذارد. جنگ و انقلاب را جوانان ما اداره کردند، اگر اعتقاد از نسل جوان ما گرفته شود و ما نیز کم کاری کنیم و با جوانان رابطه درست برقرار نکنیم و جوانان راه خود را آرام آرام از انقلاب جدا کنند، این برای ما یک تهدید است.

وی بیان کرد: نکته دیگر ضرورت مقابله با نفوذ دشمن است که رهبر عزیز ما بارها از آن سخن گفته و اگر دشمن بتواند به ما نفوذ کند، مانند موریانه ای که درختی را از پا درمی آورد، ما را در معرض تهدید قرار می دهد و ما باید همواره مراقب نفوذ دشمن باشیم. 

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همچنین نباید اجازه دهیم به وحدت ما خدشه ای وارد شود، چراکه انقلاب در سایه وحدت به پیروزی رسید و تداوم یافت. باید باورهای نسل جوان را صیانت کنیم، جلوی نفوذ دشمن را بگیریم و اجازه ندهیم به وحدت ما خدشه ای وارد شود.

حسینی بوشهری در رابطه با تهدیدات خارجی انقلاب نیز گفت: تجربه انقلاب مقدس ما نشان داده که هر زمان تهدید از خارج به کشور وارد می شود، مردم منسجم تر می شوند. ما باید آگاه و هوشیار باشیم که دشمن جنگ نرم را با دکترین مهار، نبرد رسانه ای و ساماندهی نافرمانی مدنی دنبال می کند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: دشمن می خواهد در درون مرزها ما را مهار کند، غافل از اینکه انقلاب اسلامی ما نشات گرفته از بعثت و غدیر و عاشورا است و رسالت این انقلاب تنها به مرزهای جمهوری اسلامی خلاصه نمی شود. ما مخاطب این پیام پیغمبر اکرم(ص) هستیم که اگر مسلمانی در دورترین نقطه دنیا فریاد استغاثه سر داد، همه مسلمانان باید به کمک وی بشتابند و انقلاب ما با این رسالت پیروز شده است. ما سختی ها را تحمل می کنیم و رسالت انقلاب ما رسالتی نبوی، علوی، فاطمی و حسینی است. 

وی خاطرنشان ساخت: دشمن نبرد رسانه ای علیه ما آغاز کرده و تبلیغات گسترده ای را ضد انقلاب و نظام اسلامی انجام می دهد و برخی از کسانی که نمی توان نام ایرانی بر آنها گذاشت نیز گرداننده این شبکه های رادیویی و تلویزیونی شده اند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمن تلاش دارد میان مردم و نظام فاصله بیاندازد و نافرمانی مدنی ایجاد کند. مردمی که در برخی تجمعات در سال گذشته حضور داشتند، وقتی فهمیدند که این اقدامات نقشه دشمن است، کنار کشیدند و حاضر نشدند در برابر انقلاب که برای آن خون های زیادی فدا شده بایستند.

حسینی بوشهری عنوان کرد: مردم ما در راهپیمایی امروز در برابر دشمن آنچنان خروشیدند که دشمنان بایستی رادیوها و تلویزیون های خود را روشن کنند و با چشم و گوش خود شعارهای قاطع مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل این ملت را بشنوند و ببینند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار