کد خبر: ۴۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: ملت ایران اجازه ندهد ضرورت سازی و زمینه عقب نشینی فراهم شود زیرا امروز آمریکا در بدترین و ضعیف‌ترین وضعیت قرار دارد.

ملت ایران اجازه ندهد زمینه عقب نشینی فراهم شود/شکست فتنه‌های دشمن

حجت الاسلام علی سعیدی پیش از ظهر دوشنبه در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: دشمن با همه تلاش دنبال این بود در سال ۹۷ فتنه‌ای را برپا کند اما موفق نشد و ممکن است این فتنه را در سال آینده هم داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سال ۲ هزار و قبل از آن جامعه اطلاعات آمریکا سند امنیت ملی ۲۵ ساله آمریکا را صادر کرد که بر اساس آن آمریکا برای حاکمیت بر کره زمین ۶ هدف را دنبال خواهد کرد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها پیش بینی کردند که اگر ظرف ۲۵ سال نتواند این اهداف را پیاده کنند فروپاشی امپراتوری آمریکا شروع می‌شود.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اولین هدف دشمن گسترش آزادی و امنیت برای اتباع آمریکا و دیگران در یک جهان یک پارچه و نیز کمک به الحاد پنج قدرت اصلی جهان به خصوص چین، روسیه و هند به جریان اصلی نظام در حال پیدایش بین الملی است.

وی با بیان اینکه هدف دیگر دشمن تلاش و اقدام برای کمک به جامعه بین المللی در رام کردن نیروهای واگرایی است که عنصر تغییر عامل بوجود آمدن آن‌ها بوده است، افزود: از این ۲۵ سال ۱۸ سال آن گذشت و دنیا با سه رئیس جمهور در آمریکا مواجه بوده است.

حجت الاسلام سعیدی عنوان کرد: بوش برای تحقق بخشیدن به اهداف سند امنیت ملی آمریکا استراتژی‌اش حضور نظامی مستقیم در منطقه غرب آسیا بود و ۴ هدف دولت سازی، نهادسازی، ایجاد پایگاه و مهار قدرت ایران را دنبال می‌کرد و از شرق افغانستان و از غرب ایران عراق را اشغال کرد اما تحقق اهدافش به موفقیتی نرسید.

وی با تأکید بر اینکه مردم ما باید زمان شناس و موقعیت شناس باشند، ادامه داد: اوباما طلایی‌ترین دوره ریاست جمهوری در آمریکا را داشت به خاطر شرایطی که در ایران اتفاق افتاده بود و دولت اعتدال سرکار آمده بود که معتقد به مذاکره و حل مشکلات داشت و لذا این برگ برنده‌ای برای اوباما برای رسیدن به اهدافش بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه اگر مردم ما بدانند در مغز آلوده آمریکایی‌ها چه می‌گذرد مقاوتشان چند برابر خواهد شد، گفت: اوباما اهدافش این بود که ایران قدرت هسته‌ای و قدرت منطقه‌ای نباشد و ایران از حزب الله و حماس حمایت نکند و ایران در خاور میانه بزرگ سهم نداشته باشد.

وی با بیان اینکه اوباما در مذاکرات هسته‌ای کاملاً موفق بود و توانست هسته‌ای را در راستای منافع آمریکا حل کند و نفوذ را ایجاد کرد و در بسیاری از جاها نفوذ آمریکا و مهم‌تر از آن نفوذ فکری آن‌ها دیدیم، گفت: دکترین ترامپ تغییر پیدا کرد.

حجت الاسلام سعیدی افزود: اصول حاکم بر دکترین ترامپ عبارت بودند از: گرفتن عناصر قدرت ایران و معتقد بود تا زمانی که ایران این عناصر قدرت را دارد نمی‌توان ان را از پای در آورد.

انسجام ملی در ایران بزرگ‌ترین سرمایه است

وی با اشاره به اینکه از مهم‌ترین عناصر قدرت ملت ایران انسجام و حدت است و این انسجام ملی در ایران بزرگ‌ترین سرمایه است، ابراز داشت: اولین گام ترامپ این است انسجام ملی را بگیرید و دوم اینکه قدرت منطقه‌ای و عمق استراتژیک یعنی نفوذ معنوی ما در عراق، لبنان، سوریه، یمن و در سرزمین‌های دیگر را از بین ببرد.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه ما از سوریه دفاع نمودیم چرا که اگر سوریه تجزیه می‌شود یک خطر امنیتی جدی برای ما محسوب می‌شود و دیگر اینکه در سوریه حفظ مقامت مطرح بود که اگر از حلقه مقاومت خارج می‌شد ارتباط ما با فلسطین و حزب الله نیز قطع می‌شد و هدف دیگر حفظ شخص بشاراسد و دفاع از حریم اهل بیت بود.

وی با بیان اینکه عناصر دیگری که ترامپ قصد نابودی آن را دارد قدرت دفاعی و قدرت انرژی است و برای این منظور انواع تحریم‌ها را علیه ما ایجاد کرده است تصریح کرد: آمریکا باید این آرزو را به گور ببرد که ملت ایران از هدفشان دست بر دارند.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه آمریکا بدون تکیه بر داخل نمی‌تواند کاری کند، تأکید کرد: آمریکا دنبال این است در داخل رد پایی پیدا کند برای اینکه بتواند کار خود را انجام دهد بنابراین در این جا فتنه رخ می‌دهد؛ معارض داخلی منشأ فتنه است و مهاجم خارجی جنگ را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه فتنه منشأ داخلی و جنگ منشأ خارجی دارد، افزود: فتنه هم مانند جنگ به دوصورت سخت و نرم است و فتنه نرم کار با عاطفه، فکر و اندیشه دارد؛ آن کاری که سامری انجام داد و ده‌ها هزار نفر را گاو پرست کرد، آنچه که در جریان سازی سقیفه رخ داد، آنچه موجب شد پیراهن عثمان را علم کنند، ستاد ابطال انتخابات و نامه بدون بسم الله این‌ها از جنس فتنه نرم بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه فتنه درون جامعه شکل می‌گیرد و با خارج در ارتباط است و این ارتباط را در فتنه ۸۸ به وضوح دیدیم گفت: در فتنه ۹۸ نقطه تلاقی معارضان خارجی با جریان داخلی بسیار مهم است.

وی افزود: در فتنه ۹۸ هامل خارجیان همین است که ترامپ دنبال می‌کند و تحریم شدید، عملیات روانی، تحریک گسل‌های نارضایتی و وجود ظرفیت شورش در برخی اقشار جامعه از نقشه آن است.

حجت الاسلام سعیدی بیان کرد: دولت باید جدی‌تر وارد عرصه شود، مردم در فشار هستند چرا نابسامانی‌هایی که قابل حل بود حل نشد؟ مجلس در برابر ترفندهای دشمن نقش دارد اما آنچه نگران کننده است ضرورت سازی برای عقب نشینی است که نقطه تلاقی عامل خارجی و داخلی در همین موضوع است.

وی با بیان اینکه آنچه حضرت علی(ع) را از پای در آورد ضرورت سازی ساختگی بود گفت: ملت ایران نباید اجازه دهد ضرورت سازی شود و زمینه عقب نشینی فراهم گردد؛ امروز آمریکا در بدترین و ضعیف‌ترین وضعش به سر می‌برد لذا اینکه مذاکره کنیم و یا دنبال اروپا حرکت کنیم معنایی ندارد.

آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه دشمن هراسی را به راه می‌اندازند و مطرح می‌کنند اگر تسلیم نشوید و مذاکره نکنیم جنگ به راه می‌افتاد؛ دولت بدهکار آمریکا زمنیه جنگ را ندارد و با ۳۵ پایگه نظامی که دارد این ریسک را نخواهد کرد؛ چرا با جنگ مرم را می‌ترسانید، آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد.

وی شرطی سازی را از دیگر موارد عقب نشینی ملت نام برد و گفت: شرطی سازی خیلی خطرناک است و باید به آن توجه داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار