کد خبر: ۴۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی تربیت جوانان انقلابی را فتح الفتوح انقلاب دانست و گفت: رمز موفقیت و ماندگاری انقلاب جذب جوانان مومن و انقلابی است.
به گزارش آرانیوز، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین آغاز عملیات اجرایی ۴۰ هزار طرح عمرانی و زودبازده که عصر امروز در سازمان بسیج برگزار شد با تبریک دهه مبارک فجر و ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، گفت: در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی ملت ما و دیگر ملت های منطقه شاهد پیروزی‌ها بزرگی به برکت انقلاب اسلامی بوده و هستند.

وی تاکیدکرد: دستاوردهای انقلاب در عرصه‌های مختلف مانند دفاعی، علمی، سازندگی و توسعه زیر ساخت‌ها و رفع محرومیت و کاهش فاصله طبقاتی بسیار عظیم است که در آمار جهانی نیز این رشد و شکوفایی دیده می‌شود.

سرلشکر جعفری گفت: موفقیت های انقلاب در دفاع مقدس، مقابله با تروریسم و رشد و شکوفایی علمی و فناوری تنها بخشی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی تربیت جوانان انقلابی را فتح الفتوح انقلاب دانست و گفت: رمز موفقیت و ماندگاری انقلاب جذب جوانان مومن و انقلابی است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به نقش جوانان در تاریخ انقلاب، گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی همه در صحنه بودند اما نقش جوانا بسیار پررنگ تر و تعیین کننده تر است. در دفاع مقدس جوانان بیش از ۹۰ درصد رزمندگان را تشکیل می دادند و بعد از آن در نبرد و جنگ فرهنگی باز شاهد نقش آفرینی آنها بودیم.

دشمنان در کنار جنگ امنیتی، جنگ اقتصادی را به ما تحمیل کرده اند

وی در بخش دیگر از سخنان خود به حوادث امنیتی در سالهای ۷۷ و ۸۸ اشاره کرد و گفت: در مسائل امنیتی در سال ۷۷ و فتنه ۸۸ باز همین جوانان نقش آفرینی کردند و نقشه های دشمنان را خنثی کردند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز دشمنان در کنار جنگ امنیتی، جنگ اقتصادی را به ما تحمیل کرده اند؛ پس حضور و نقش آفرینی جوانان ضروری است و رهبر معظم انقلاب از سالها قبل بر ضرورت حضور جوانان برای نقش آفرینی در اقتصاد تاکید داشتند و جوانان در صحنه حضور یافته و کارهای بزرگی را در مناطق دور دست انجام دادند و این نشان می دهد که انقلاب اسلامی به مستضعفین وابسته است.

وی در ادامه تصریح کرد: تربیت جوانان انقلابی رمز بقا جوانان ما در ۴۰ سال گذشته بوده و در آینده هم خواهد بود. البته مسایلی وجود دارد که این مشکلات در تمامی کشور ها حتی بیشتر از ایران وجود دارد.

سردار جعفری گفت: بنابر اعلام بانک جهانی میزان افراد زیر خط فقر قبل از انقلاب ۴۰ در صد بود و بنابر اعلام بانک جهانی در سال ۹۴ به ۱۰ درصد رسیده که این کاهش ۳۰ درصدی از افتخارات انقلاب اسلامی است و باید این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات محرومیت زدایی سپاه، گفت: اقدامات محرومیت زدایی باید توسط دستگاه ها و نهادهای مختلف همچنان ادامه پیدا کند زیرا مبارزه با آمریکا مساوی با خدمت رسانی به مردم محروم و فقرا است و دلیل اینکه باوجود توطئه های بسیار دشمنان جمهوری اسلامی ایران موفق و رو به جلو حرکت می کند به دلیل اتکا به قرآن، اسلام و مردم است.

جمهوری اسلامی در جهان نادر، منحصر به فرد و واحد است

سردار جعفری جمهوری اسلامی را در جهان نادر، منحصر به فرد و واحد دانست و گفت: انقلاب اسلامی بر محور ولایت فقیه حرکت می کند و مردم با بصیرت کامل در این مسیر حرکت می کنند.

فرمانده کل سپاه گفت: در فتنه ۸۸ که دشمنان به آن دل بسته بودند که البته حادثه تلخ و خطرناکی بود و موجب نگرانی دلدادگان انقلاب در جهان شده بود و سید حسن نصرالله می گفت دوستداران انقلاب اسلامی با او تماس می گرفتند و از رفتار برخی افراد داخلی اعلام نگرانی می کردند، با حضور جوانان، بصیرت مردم و البته لطف و نصرت الهی توانستیم از آن فتنه عبور کنیم و موفقیت های دیگر در منطقه شکل گرفت؛ امروز این ندا به قلب اروپا هم رسیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید داریم با تلاش و مجاهدت مردم و مسئولان روزی برسد که کمبود و کاستی کاهش یافته و عدالت اجتماعی بیش از پیش شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار