کد خبر: ۴۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از انقلاب در استقلال فرهنگی پیشرفت‌هایی داشتیم گفت: خودباختگی نسبت به فرهنگ غرب و احساس خود کم‌بینی نسبت به فرهنگ غربی امروز بسیار کمتر شده است چراکه مردم شخصیت و اعتماد به نفس فرهنگی پیدا کردند.
به گزارش آرانیوز، علی مطهری ، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: مهمترین تاثیری که انقلاب در دنیا گذاشته، مطرح شدن اسلام در دنیا است ، مطرح شدن اسلام در دنیا، تغییراتی که در خاورمیانه ایجاد شده و مسئله فلسطین که کاملا تغییر کرده و اینکه امروز دنیا روی ایران حساب می‌کند مهمترین تاثیراتی است که انقلاب ایجاد کرده است.

قبل از انقلاب هیچ کشوری روی ایران حساب نمی‌کرد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: امروزه ایران در مسائل سیاسی دنیا نقش تعیین کننده دارد و بدون ایران نمی‌توانند درباره مسائل مهم تصمیم بگیرند در صورتیکه قبل از انقلاب هیچ کشوری روی ایران حساب نمی‌کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از نظر داخلی آن آرمان‌هایی که داشتیم دارای فراز و نشیب‌هایی است یعنی در مراحل مختلف انقلاب، گاهی با موفقیت‌هایی رو به رو بودیم و در جاهایی نیز بسیار عملکرد خوبی داشتیم. به عنوان مثال در حوزه عدالت در مقاطعی خوب عمل شده و در مقاطعی نیز عملکرد خوبی نداشتیم اما در مجموع می‌توان گفت که توجه به مسئله عدالت همیشه وجود داشته است.

توجه به قشر فقیر و کم درآمد در طی این 40 بعد از انقلاب بیشتر شده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه توجه به قشر فقیر و کم درآمد در طی این 40 بیشتر شده است تصریح کرد: امروزه فاصله بین روستاها و شهرها نسبت به قبل از انقلاب بسیار کمتر شده و به شکل ویژه‌ای توجه به قشر کم درآمد بسیار بیشتر شده است البته نیاز به تلاش بیشتری در این زمینه است. همچنین درباره بحث آزادی در یک دوره‌هایی رفتار خوبی داشتیم و یک دوره‌هایی نیز رفتار مناسب نبود و این موضوع نیز دچار فراز و نشیب بوده است.

ایران بالاترین استقلال سیاسی را دارد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مسئله استقلال به راحتی می‌توان ادعا کرد که ایران بالاترین استقلال سیاسی را دارد به طوری که خود ایران تصمیم‌گیری‌ها را برای خود انجام می‌دهد.

در برنامه‌های اقتصادی دارای استقلال اقتصادی هستیم اما در مدیریت اقتصادی دچار کاستی‌ها و نقایصی بودیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم در زمینه استقلال اقتصادی تصریح کرد: از نظر اینکه در برنامه‌های اقتصادی کسی نمی‌تواند به ایران دستور بدهد، می‌توان گفت در برنامه‌های اقتصادی دارای استقلال اقتصادی هستیم اما در مدیریت اقتصادی دچار کاستی‌ها و نقایصی بودیم.

خودباختگی نسبت به فرهنگ غرب در جامعه کمتر شده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در استقلال فرهنگی پیشرفت‌هایی داشتیم اظهار داشت: خودباختگی نسبت به فرهنگ غرب و احساس خود کم‌بینی نسبت به فرهنگ غربی امروز بسیار کمتر شده است چراکه مردم شخصیت فرهنگی و اعتماد به نفس فرهنگی پیدا کردند و قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست که شاید اکثر مردم ایران یک نوع خود باختگی نسبت به فرهنگ غربی داشتند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در اخلاق و معنویت نیز پیشرفت‌هایی داشتیم اگرچه کاستی‌هایی در این زمینه وجود دارد؛ اما هنوز با آن ایده‌آل‌هایی که مدنظر است فاصله داریم و باید برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنیم.

پایان پیام  
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار