کد خبر: ۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
اعزام 19 کاروان عمره مفرده مازندران به دلیل مشکلاتی که در صدور ویزا و سختگیری هایی که در فرودگاه عربستان صورت می گیرد ، انجام نشده است.

اعزام 19 کاروان عمره مفرده مازندران انجام نشده است

به گزارش خبرنگار آرانیوز حوزه مازندران، سید حبیب الله ساداتی مدیرکل حج زیارت مازندران گفت : البته تکلیف 15 کاروانی که اعزام آنان متوقف شده بود مشخص شده و زمان اعزام آنان با هماهنگی مدیران کاروان ها اعلام می شود.

وی اضافه کرد: زائرینی که در نوبت اعزام تعطیلات نوروزی امسال بودند ، نوروز سال 95 اعزام خواهند شد.

ساداتی با بیان اینکه بر اساس برنامه قبلی و سهمیه امسال 65 هزار نفر از ثبت نامی های عمره مفرده می بایست به خانه خدا اعزام می شدند،خاطر نشان کرد : اعزام چهار کاروان مازندران در دو روز گذشته نیز متوقف شد. 

مدیرکل حج زیارت مازندران تصریح کرد : ادامه یا متوقف شدن اعزام کاروان عمره مفرده مازندران بر اساس تصمیمی که در نشست امروز اتخاذ خواهد شد ، مشخص می شود. 

وی با بیان اینکه مازندران در اعزام زائرین به خانه خدا رتبه چهارم کشور را دارد، خاطر نشان کرد : البته مازندران به نسبت جمعیت رتبه نخست در ثبت نام حج در کشور را دارد.

به گفته مدیر کل حج زیارت مازندران این استان شش درصد ثبت نامی حج تمتع و هشت درصد عمره مفرده کشور را به خود اختصاص داده است. 

در حال حاضر 90 هزار مازندرانی در نوبت حج تمتع و 570 هزار نفر در نوبت عمره مفرده قرار دارند.

علاوه بر مشکلاتی که در صدور ویزا زائرین ایرانی در عربستان وجود دارد ،هشتم فروردین ماه جاری دو نوجوان ١٤ و ١٥ ساله ایرانی در فرودگاه جده مورد تعرض مامورین مستقر در این فرودگاه قرار گرفته که این موضوع از سوی مسوولان ارشد کشور در حال بررسی است.


منبع : ایرنا
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار