کد خبر: ۴۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹
امام جمعه بروجرد تاکید کرد؛
امام جمعه بروجرد، بر ضرورت برگزاری یادواره‌های شهدا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان تاکید کرد.
حجت الاسلام سید علی حسینی ظهر دوشنبه در مراسم چهارمین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد که در مجتمع شهیدی این واحد برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری این یادواره ها می تواند فرهنگ شهادت را به نسل جوان امروز منتقل کند، اظهار داشت: صحبت کردن در مقام شهادت و شهید کار آسانی نیست چرا که پروردگار به افراد لایق توفیق شهادت داده است.

وی، افزود: مقام والای شهادت مقامی است که بزرگان دین اسلام نیز آرزوی رسیدن به این مقام را داشته اند و رسیدن به مقام والای شهادت جز با عنایت الهی میسر نمی شود.

امام جمعه بروجرد، تصریح کرد: شهادت واژه ای مقدس است که برای هر کسی پیش نمی آید و پروردگار این توفق را شامل همه نکرده است.

حجت الاسلام حسینی، دو حجاب برای بندگان در این دنیا قائل شد و ادامه داد: حجاب های ظلمانی گناهانی است که نمی گذارند بندگان به پروردگار متصل شوند و حجاب های نورانی که مقامات معنوی بین انسان و پروردگار عالمیان است.

دانش جاوید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: همه باید بدانند که امنیت موجود در کشور را مدیون شهیدان جنگ تحمیلی و مدافع حرم هستیم.

وی، گفت: با تامل در رفتار و منش خود باید به این مسئله پی ببریم که تا چه اندازه توانسته ایم از شهیدان به عنوان الگوهای برتر استفاده کنیم و چقدر به رسالت خود در انتقال فرهنگ شهادت عمل کرده ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با بیان اینکه امروز دینی در مقابل خانواده شهیدان و جمهوری اسلامی ایران داریم که باید ادا کنیم، اظهار داشت: امید است در راستای اهداف نظام و خون شهیدان بیشتر تلاش کنیم چون خیلی به شهیدان بدهکار هستیم.

بنا براین گزارش، حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه بروجرد با حضور در محل تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با ذکر فاتحه به مقام شامخ این دو شهید گمنام ادای احترام کردند.
نظرشما
پربازدیدها