کد خبر: ۴۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
استاندار کردستان:
استاندار کردستان گفت: خوشبختانه در زمان وقوع بحران، مردم کردستان آرامش خاطر خوبی دارند چرا که مسئولان استان پای کار هستند و در میان مردم قرار دارند.
بهمن مرادنیا صبح دوشنبه در جلسه شورای مدیریت بحران استان کردستان که با حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، اظهارداشت: وقتی که مردم در زمان بحران آرامش خاطر داشته دارند، به این دلیل است که دولت و دستگاه های خدمات رسان در این مواقع در کنار آنان حضور دارند.

وی افزود: وظیفه ما به عنوان دستگاه های خدمت رسان به مردم در ابتدا پیشگیری از وقوع حوادث بحرانی است و بسیاری از حوادث مانند سیل، آتش سوزی و تصادفات جاده ای را می توان با مدیریت از وقوع آنها جلوگیری کرد.

استاندار کردستان ادامه داد: نباید منتظر باشیم تا اتفاقات رخ بدهد و بعد به دنبال مدیریت و چاره اندیشی برای رفع آنها باشیم و همه باید به گونه ای عمل کنند که آرامش خاطر مردم حفظ شود.

مرادنیا یادآور شد: یک کشاورز تنها دغدغه ای که باید داشته باشد، تولید بیشتر محصول است و دیگر نباید نگران خسارات احتمالی ناشی از تغییرات اقلیمی و آب و هوایی باشد.

وی بیان کرد: یک راننده نباید نگران ریزش کوه، تونل و یا پل های ارتباطی در جاده ها باشد و تنها باید با آرامش خاطر به فکر این باشد که از مبدا به سلامت به مقصد برسد و مشکلی در جاده برای او به وجود نیاید.

استاندار کردستان در ادامه گفت: از همین رو مسئولان نباید دست روی دست بگذارند و منتظر اتفاق خاصی باشند و باید قبل از هرگونه مشکل و بحرانی در راستای رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

مرادنیا در ادامه سخنان خود خطاب به رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، اظهارداشت: از آقای نجار انتظار داریم با توجه به اینکه تعلق خاطر خاصی به واسطه سال های حضور در این استان دارند، از محل ماده ۱۰ و ۱۲ اعتبارات خاصی را برای کردستان در نظر بگیرند تا بتوانیم بخشی از مشکلات استان را در این زمینه مرتفع سازیم.

وی در پایان سخنان خود به محور سنندج – مریوان اشاره کرد و بیان کرد: با توجه به اینکه روزانه تانکرهای فرآورده های خطرناک زیادی از این محور عبور می کنند و هر لحظه امکان وقوع یک حادثه وجود دارد، اگر به این جاده رسیدگی لازم نشود، خود به یک بحران در کردستان تبدیل می شود.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار