کد خبر: ۴۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵
آیت الله علوی گرگانی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه برخی از برنامه‌هایی که امروز در کشور اجرا می‌شود، اسلامی نیست، گفت: مردم می‌خواهند مسئولان نظام برای رفع مشکلات قدم جدی و عملی بردارند.
 آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار اعضاء مؤسسه فتوح اندیشه، بی پرده و صریح نسبت به اتفات کشور واکنش نشان داد و گفت: گرفتاری امروز جامعه ما این است که بسیاری از سخنان مسئولان در حرف مانده و به عمل تبدیل نشده است.

وی بیان داشت: واقعیت این است انتظاری که از دستگاهای نظام می‌رود، انتظار بسیار بالایی است و مردم می‌خواهند مسئولان نظام برای رفع مشکلات قدم جدی و عملی بردارند.

این استاد سطوح عالی حوزه افزود: در حال حاضر اتفاقاتی که درجامعه اسلامی می‌افتد مانند اختلاط زن و مرد در ورزشگاه، عدم عفاف و حجاب در جامعه، گرانی و...، واقعا این زیبنده جامعه اسلامی است؛ آیا در جامعه اسلامی باید شاهد اختلاط زن و مرد در ورزشگاه باشیم؟ شاهد بی عفتی و بدحجابی باشیم؟

وی گفت: انتظاری که از جامعه اسلامی می‌رود خیلی فراتر از وضع موجود است؛ ولی مسائلی که امروز مشاهده می‌کنیم، جای نگرانی است؛ آیا امام زمان(ع) از این نوع فعالیت‌های مسئولین در جامعه اسلامی راضی هستند؟

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه ما واقعا در عمل مشکل داریم، بیان داشت: برنامه‌ها و فعالیت‌های امروز، تطابق با جامعه اسلامی ندارد؛ ما نتوانستیم بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، انتظارات را برآورده کنیم.

وی افزود: ما باید کاری کنیم حرکت جامعه ما اسلامی شود؛ امروز برخی از برنامه‌هایی که در کشور اجرا می‌شود، اسلامی نیست؛ مسئولان به فکر باشند، باید طوری فعالیت کرد تا جامعه از هر لحاظ اسلامی باشد؛ الان در این رابطه مشکلاتی وجود دارد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار