کد خبر: ۴۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
سمنان - مدیرکل تعاون روستایی استان سمنان گفت: کشاورزیِ قراردادی برای تولید هشت محصول استراتژیک استان در دستور کار قرارگرفته است.
به گزارش آرانیوز، احسان عباس‌پور ظهر دوشنبه در نشست مشترک مدیران کشاورزی با رئیس اتاق بازرگانی سمنان به میزبانی این اتاق ضمن اشاره به طرح‌های ارتقای کشاورزی، تأکید کرد: طرح کشاورزی قراردادی برای هشت محصول استراتژیک کشاورزی استان در دستور کار قرارگرفته است.

وی همچنین افزود: شرکت تعاون روستایی تشکل‌های مختلف کشاورزی را در مجموعه خود دارد که با محوریت کشاورزیِ قراردادی، اقداماتی را با حضور بهره‌برداران تبیین کرده است تا محصولات کشاورزان پس از تولید مشکل فروش نداشته باشند.

کشاورزی استان سمنان ظرفیت های خوبی دارد

علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان نیز در این نشست ضمن بیان اینکه اقتصاد کشاورزی در استان توانمند است تا آنجا که صنایع وابسته به این صنعت توانسته‌اند اثرگذاری مناسب در اقتصاد داشته باشند، گفت: هر چه تشکل‌های کشاورزی کارآمدتر باشند مسیر واردات و صادرات محصولات تولیدی در استان نیز منسجم‌تر خواهد شد.

وی افزود: تشکل‌های کشاورزی در توسعه بازرگانی محصولات کشاورزی نقشی مهم دارند و ازاین‌جهت مرکز آموزش اتاق سمنان این آمادگی را دارد تا نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی کشاورزی برای بهره‌برداران کشاورزی اقدام کند.

بازار مشکل کشاورزان

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست به مشکلات کشاورزان اشاره کرد و گفت: فروش محصولات تولیدی مهم‌ترین مشکل کشاورزان است لذا باید گفت حوزه کشاورزی برای تولید هیچ مشکلی ندارد اما عمده موانع درزمینهٔ فروش هستند.

سید حسن میرعماد افزود: انجمن‌ها و سندیکاهای صنفی مرتبط با مقوله کشاورزی می توانند با اجماع و یک‌جانگری و دوری از کار جزیره‌ای، منافع خود را در بازرگانی خارجی تثبیت کرده و به اقتصاد استان نیز کمک کنند.

در این نشست پیرامون راه‌های گسترش صادرات محصولات کشاورزی و یافتن بازار های هدف تولیدات استان سمنان بحث و تبادل نظر شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار