کد خبر: ۴۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
مشهد-معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مشهد باید در ریشه کن کردن بیسوادی پیشگام کشور و الگویی برای جهان اسلام باشد.
به گزارش آرانیوز، مصطفی اسدی ظهر دوشنبه در چهل و ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد اظهار کرد:مشهد باید به نمونه و الگویی برای شهرهای کشور و جهان اسلام باشد تا در سال ۱۴۰۰  به عنوان شهری عاری از شهروندان بیسواد توسط یونسکو معرفی شویم.

وی افزود: سال ۱۳۵۸ بیش از ۵۳ درصد افراد و هموطنان ما بیسواد بوده‌اند ولی بسیار خرسندیم که امروز ۹۷.۵ درصد از مردم خراسان رضوی باسواد هستند و گام های بسیار خوبی در جهت رفع بیسوادی برداشته شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در مشهد ۲۹ هزار و ۱۰ نفر بی‌سواد هستند که شامل ۱.۵۹ درصد جمعیت ساکنان این شهر می‌شود و در راستای عدالت آموزشی  اتباع خارجی  تحت پوشش نهضت سوادآموزی استان قرار گرفته‌اند و درحال حاضر ۲۷۰۰ نفر از اتباع ثبت‌نام و مشغول سوادآموزی هستند.

اسدی بیان کرد: متاسفانه ایران در یونسکو از جمله کشورهای دارای بیسواد محسوب می‌شود که برای ما به عنوان کشوری که از دیرباز مهد علم  ودانش بشری بوده به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید در جهت رفع این نقیصه تلاش شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شورای شهر مشهد در برنامه های فرهنگی  این شهر  با یک طرح ضربتی و با کمک و مشارکت سمن‌های فعال گام های خوبی را در راستای ریشه کن کردن بیسوادی در پایتخت معنوی کشور بردارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار