کد خبر: ۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: استقبال مردم از سینماها بسیار کم شده است و این هنر در خوزستان در شرف ورشکستگی است.

سینماهای خوزستان در حال ورشکستگی اند

به گزارش خبرنگارآرانیوز(حوزه فرهنگی)

 سید لطف‌الله سپهراظهار کرد: سینما در جهان شرایط وی‍ژه‌ای دارد و به دلیل تولید زیاد فیلم خیلی راحت در خیابان‌ها و میادین عرضه می‌شود و بازار اشباع شده است به همین دلیل بخش زیادی از نیاز مردم برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها از نظر هزینه و تردد نیازی به سینما نمی‌بینند، اذعان داشت: هزینه‌ها باعث شده است خانواده‌ها نتوانند به اتفاق یکدیگر برای دیدن فیلم در سینما اقدام کنند، هرچند که دیدن فیلم در سینما باید در برنامه خانواده‌ها قرار بگیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: باید یک فکر اساسی برای این مشکل کرد، یکی از راه حل‌ها این است که دستگاه‌های دولتی برای حمایت از سینما و به منظور استفاده از این هنر سالم، بلیط های نیم بها را در اختیار پرسنل خود قرار دهند و از این طریق خانواده‌ها را به حضور در سینما تشویق کنند.

وی با بیان اینکه سینما در خوزستان قبل از تهران به وجود آمده است تصریح کرد: در حال حاضر سینماها در استان در شرف ورشکستگی است و باید کمک شود این صنعت در استان نمیرد و تلاش کنیم فضاهای دانشگاهی، آموزشی و مراکز صنعتی به نوعی با سینما ارتباط برقرار کنند.

سپهر افزود: فضای سینما یک فضای هنری سنتی قدیمی است که بسیاری از عاطفه‌ها، دید و بازدیدها، تبادل اخلاقیات، پوشش‌‌ها و رفتارها در آن دیده می‌شود، سینما یک تلاش جامع اجتماعی فرهنگی هنری است که کمتر از صدا و سینما نیست.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: توجه به کیفیت فنی و نمای ظاهری سینماها در استان خوزستان بر استقبال مردم از این هنر هفتم تاثیرگذار است و تهیه‌کنندگان و کارگردانان سینما بر ساخت فیلم‌هایی با محتوای شاد و هیجانی و خانوادگی باید بیشتر توجه کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار