کد خبر: ۴۲۵۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
رئیس کل دادگستری استان تهران از انجام هماهنگی‌های لازم برای ارسال پرونده باقری درمنی به اجرای احکام خبر داد.

به گزارش آرانیوز، غلامحسین اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت پرونده باقری درمنی، گفت: حکم این پرونده قطعی شده و در حال طی فرایندهای قانونی است.

وی افزود: قرار بود اول هفته پرونده به شعبه صادر کننده ارسال و از آنجا به دادسرای اجرای احکام برود.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: در حال حاضر هماهنگی لازم برای ارسال پرونده به اجرای احکام انجام شده است.

حمید باقری درمنی متهم ردیف اول پرونده فساد اقتصادی است که طی ۹ جلسه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به صورت علنی با حضور خبرنگاران محاکمه و نهایتاً به اعدام محکوم شد.  

افساد فی الارض از طریق کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری با وصف سردستگی از شرکت نفت جی به میزان ۳۲۲ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۳۳۶ کیلوگرم قیربخشی از اتهامات باقری درمنی است.
بر اساس آنچه قاضی صلواتی در جلسات دادگاه گفته، این پرونده ۱۵۵جلد و ۳۳ متهم دارد که ۵ متهم آن فراری هستند.  

برخی از مهمترین عناوین اتهامی وی عبارتند از :
۱. مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از شرکت پالایش نفت جی با وصف سردستگی و سرگروهی به میزان ۳۲۲ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۳۳۶ کیلوگرم قیر (ارزش فعلی این مقدار قیر در بازار مبلغی بالغ بر دو هزار میلیارد تومان است)
۲. مشارکت در شروع به کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از شرکت سهامی بیمه ایران با وصف سردستگی و سرگروهی
۳. مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از بانک ملی ایران با وصف سردستگی و سرگروهی به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان
۴. مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از بانک گردشگری با وصف سردستگی و سرگروهی به مبلغ ۹ میلیارد تومان
۵. مشارکت در شروع به کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از بانک گردشگری با وصف سردستگی و سرگروهی
۶. مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از شرکت سامان مجد به مبلغ ۵۷ میلیارد و ۲۷۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از شرکت صرافی اقتصادنوین به مبلغ ۷۰ میلیارد و ۴۰۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان با وصف سردستگی و سرگروهی
۷. پرداخت رشوه با واحد پولی دلار و در موردی دیگر پرداخت رشوه ۱۰ میلیون تومانی
 این پرونده با ۳۳ متهم و ۱۰ شاکی روی میز قاضی صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه عمومی و انقلاب قرار گرفت که رسیدگی به آن در ۹ جلسه انجام شد.

املاکی که بسیار بالاتر از قیمت خود ارزش‌گذاری شدند
گزارش مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی ناجا حکایت از آن داشت که جرایم صورت گرفته فراتر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می‌شده است و براساس اظهارات متهمان و همچنین اسناد و مدارک ارائه شده از سوی شاکی و اسناد و مدارکی که در تحقیقات و ردیابی‌های انجام شده از سوی پلیس آگاهی ناجا به دست آمده مشخص شد که جرایم مذکور به صورت باندی و سازمان یافته صورت گرفته است که هدایت کننده اصلی این شبکه حمید باقری درمنی بوده است.

۳۲۲۲۴۳۳۳۶ (سیصد و بیست و دو میلیون و دویست و چهل و سه هزار و سیصد و سی و شش) کیلوگرم قیر در قالب شرکت‌های شش گانه از شرکت نفت جی کلاهبرداری شده است(ارزش فعلی معادل دو هزار میلیارد تومان است) که این شرکتها تحت مدیریت مستقیم حمید باقری درمنی و علیرضا مسلمی که یکی از مهره‌های درمنی بوده قرار داشت است.

براساس اظهارات متهمان کلیه نامه نگاری‌ها برای خرید قیرها در دفتر شرکت حمید باقری درمنی واقع در شیخ بهایی انجام می‌شده است و نام‌های مربوط به شرکت نفت جی در محل یاد شده و توسط منشی وی تهیه می‌شده است و خریداران با حضور در دفتر مذکور معاملات را انجام می‌دادند.

منشی درمنی نیز در اظهارات خود ضمن تایید وجود مدارک شرکت‌های شش گانه در دفتر وی بیان داشت: به صورت منشی در شرکت وی فعالیت داشتم و تمام مدارک مربوط به شرکت‌ها در دفتر موجود بود. این در حالی است که در بازرسی از محل کار حمید باقری درمنی مدارک و اسنادی نیز در این خصوص کشف و ضبط شد.

هماهنگی و تبانی حمید باقری درمنی و علیرضا مسلمی با مدیران سابق شرکت نفت جی موجب شد تا املاکی که معرفی شده با قیمت بسیار بالاتر از قیمت واقعی ارزیابی و در وکالت شرکت نفت جی قرار داده شود؛ این در حالی بود که با هماهنگی‌های انجام شده میان متهمان در امور مالی شرکت نفت جی نیز رسیدهای غیرواقعی نقدی به امور بازرگانی صادر می‌شده است در حالی که هیچ گونه وجه نقد دریافت نشده بود و صرفا در خصوص موضوع خرید شرکت‌ها چک دریافت می‌شده و از طریق بازرگانی حواله‌ها صادر و قیرها از شرکت با هماهنگی خارج می‌شده است.

مبالغ کلانی که از فروش قیرها حاصل می‌شده به دستور و با نظر حمید باقری درمنی به افراد مختلف از جمله مدیران سابق شرکت جی پرداخت می‌شده است که این موضوع در اظهارات متهمان در پرونده و در دفعات مکرر اعلام شده است.

هفته گذشته، حکم اعدام حمید باقری درمنی در دیوان عالی تایید و به زودی اجرا می شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
با سلامك اي كاش دركنار اعدام ها اقتداري بمنظور كاهش واصلاح قيمتها بود وقتي هيچگونه اثر بخشي در روند بازار نيست بمفهوم عدم اثربخشي اعدام ها است ومشكل بنظر نميرسد اين ها باشند چرا كه قطعا بايد اثرات انها هويدا ميشد كه بهيچ وجه نشد لذا واقعا مشكل مربوطه منطقا شناسايي نشده است
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار