کد خبر: ۴۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
معاون اول رئیس جمهوری ایران در مصاحبه ای اعلام کرد: اگر ایران از منبع اصلی درآمد خود محروم شود، سکوت نخواهیم کرد و در زمان مناسب اقدام لازم را انجام می‌ دهیم.
به گزارش آرانیوز، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری ایران دیروز سه شنبه در مصاحبه با خبرگزاری کیودو اعلام کرد: ایران آماده است تا نگرانی های شرکت های ژاپنی برای ادامه کار با تهران را برطرف کند.

معاون اول رئیس جمهوری ایران در این خصوص گفت: آماده مذاکره با آن گروه از شرکت‌ های ژاپنی علاقه‌ مند به ادامه فعالیت در ایران و دستیابی به راه حل‌ های جدید به منظور کاهش نگرانی‌ های آن‌ ها هستیم.

«اسحاق جهانگیری» در این خصوص ادامه داد: دولت و شرکت‌ های ژاپنی همواره راه‌ های خودشان را برای انتقال فشارهای آمریکا داشته‌ و لذا امیدواریم آن‌ ها بازهم از ابتکار عمل خود استفاده کنند تا به عنوان یک وارد کننده عمده نفت از ایران باقی بمانند.

وی در ادامه افزود: اگر چه روابط اقتصادی ایران و ژاپن در حال حاضر تحت فشار آمریکا قرار دارد اما دو کشور از دیرباز روابط خوبی داشته‌ اند و ایران به دنبال دیدار سفر رسمی «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن است و هیچ مانعی را نیز در این راه متصور نیست.

جهانگیری خاطرنشان کرد: هر زمانی که وی حاضر به سفر به ایران باشد، تهران نیز آماده میزبانی و استقبال از او است.

این مقام ایران ادامه داد: ژاپن باید در برابر یکجانبه گرایی آمریکا که تهدیدی علیه کشورهای مستقل است و ممکن است با هدف پوشش موضوعاتی فراتر از بحث هسته‌ ای ایران در سراسر جهان باشد، ایستادگی کند.

وی درباره تأثیر تحریم های آمریکا بر صادرات نفت ایران نیز گفت: ایران مشتریان نفتی جدید یافته و به آنها نفت نیز فروخته است.

معاون اول رئیس جمهوری ایران در مصاحبه مذکور اضافه کرد که ایران می تواند صادرات نفت خود را به میران پیش از ۴ نوامبر (۱۳ آبان) حتی بعد از انقضای معافیت از تحریم‌ های ۶ ماهه آمریکا بازگرداند.

«اسحاق جهانگیری» درخواست آمریکا برای کاهش و به صفر رساندن واردات نفت از ایران را «بسیار خطرناک» توصیف کرد و در عین حال وقوع آن‌ را «بسیار بعید» دانست.

وی خاطرنشان کرد: به جهان اطمینان می‌ دهیم که اگر ایران از منبع اصلی درآمد خود محروم شود، سکوت نخواهیم کرد و در زمان مناسب اقدام لازم را انجام می‌ دهیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار