کد خبر: ۴۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
رئیس مجلس با بیان اینکه نظام بودجه ریزی ما خیلی قدیمی است و باید براساس عملکرد باشد، گفت: دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها در این زمینه طرحی را تنظیم کرده اند.
به گزارش آرانیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت «روز مجلس» در نشست خبری با رسانه های داخلی و خارجی اظهار داشت: در ابتدای مجلس دهم این موضوع مشخص بود که ایران با چالش هایی مواجه است بنابراین نظر دوستان مجلس این بود که این چالش ها را حل کنیم و کمتر قانونگذاری کنیم.

وی افزود: وجود یک دولت پهن پیکر یکی از چالش هاست که هزینه های زیادی برای کشور دارد و منابع را در خود هضم می کند، بنابراین دولت باید کوچک می‌شد.  

رئیس مجلس تاکیدکرد: نظام بودجه ریزی ما خیلی قدیمی است و باید براساس عملکرد باشد. یک کار مستمری دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها در این زمینه طرحی را تنظیم کردند که در کمیسیون بودجه در حال بررسی است.

لاریجانی وضعیت نقدینگی را از معضلات کشور دانست و گفت:مجلس این اختیار را به دولت داد که برای جذب نقدینگی طرح های عمرانی نیمه تمام را واگذار کند که متاسفانه تاکنون حرکت مطلوبی انجام نشده است. اخیرا در شورای هماهنگی باز روی این تاکید کردیم اما یک لختی وجود دارد. اگر این کار انجام شود آبادانی در کشور صورت می‌گیرد.

وی افزود: وضعیت بانک ها یکی دیگر از چالش هاست که مرکز پژوهش ها هشدار آن را داده بود. امروز نرخ سود بانکی برای مخل تولید کشور است. در مساله کاسپین چند میلیون نفر درگیر شدند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار