کد خبر: ۴۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه بحث میز خدمت در ادارات استان باید جدی‌تر گرفته شود، گفت: در بازدیدهایی که از چند دستگاه اجرایی داشتیم مبلمان و دکور خوبی برای این موضوع فراهم شده اما کسی برای پاسخگویی به مردم نیست.
 علی‌محمد احمدی ظهر امروز در نشست صیانت از حقوق شهروندی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مردم ما در چهار دهه گذشته از مواهب خدمات نظام در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شدند اما با توجه به بالا بودن سرعت تحولات در عصر کنونی، انتظارات مردم هم به تناسب آن رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم ساز و کار پوشش مطالبات به حق مردم را فراهم کنیم، افزود: ساز و کارها باید به‌گونه‌ای باشد که امکان دسترسی مردم به امکانات در بدترین حالت مثل ما باشد و در غیر این صورت شهروندان را درجه‌بندی کرده‌ایم و درجه یک آنهایی هستند که از رانت استفاده کرده و بدون ‌زحمت به موقعیت‌ها می‌رسند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم انتظار دارند برای آحاد ملت فرصت برابر فراهم کنیم و ضمن اینکه از حریم امنیت مردم صیانت کنیم حقوق آن‌ها را هم رعایت کنیم.

احمدی با بیان اینکه ما آقا بالا سر مردم نیستیم بلکه خدمت‌گزار مردم هستیم و باید در کار آن‌ها تسهیل کنیم، عنوان کرد: بر این اساس نیاز به یک سری بسترهای نرم‌افزاری مانند آی.تی و میز خدمت داشتیم که انتظار داریم دستگاه‌ها اهتمام جدی در این زمینه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید ساز و کار‌های واگذاری خدمات به مردم شفاف باشد، گفت: راه‌اندازی میز خدمت و دولت الکترونیک برای این است که امتیاز خاصی به کسی ندهیم زیرا مردم بیشتر نگران این موضوع هستند که گاهی اوقات در شرایطی که خودشان تحت فشار قرار دارند افرادی خاص امتیازات خاص اجتماعی و اقتصادی بگیرند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در آستانه چهل سالگی انقلاب باید اجازه ندهیم تبعیض‌ها تشدید پیدا کند و عده‌ای که شایستگی ارتقا ندارند بی دلیل به موقعیت‌های اجتماعی و اقتصادی برسند.

احمدی عدالت اجتماعی را مصداق حقوق شهروندی دانست و گفت: عدالت اجتماعی این است که ما در ادارات فرصت برابر به مردم بدهیم و مردم شاهد تبعیض، رانت، قانون‌گریزی و رابطه‌بازی نباشند.

وی میز خدمت را از مهم‌ترین شاخص‌های رعایت حقوق شهروندی در نظام اداری دانست و بیان کرد: در بازدیدی که از چند دستگاه اجرایی استان داشتیم میز خدمت دستگاه ها یا تازه شروع شده یا مبلمان خوبی فراهم کرده‌اند اما هنوز کسی کار را شروع نکرده است.

وی با بیان اینکه ما در موضوع شاخص‌های آی.تی و میز خدمت جدی هستیم، افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جلسه آینده گزارشی از اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه را گزارش دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر در دفاع از حقوق مردم جدی هستیم باید بیشتر از این کار کرده و پاسخگوتر باشیم.

وی عنوان کرد: ما باید از حوزه مدیریت سخت به تدریج وارد حوزه نرم‌افزار شده و به مردم اطمینان دهیم برای رعایت حقوق آنها کار می‌کنیم تا به آنچه مطلوب است برسیم. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدیران باید اهتمام جدی برای رعایت قانون حجاب  و عفاف داشته باشند، ابراز کرد: عفاف و حجاب چیزی نیست که در ادارات با بخش‌نامه و اجبار رعایت شود بلکه باید با فرهنگ‌سازی درست در جامعه اسلامی بسترهای این موضوع را فراهم کنیم.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار