کد خبر: ۴۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶
مدیر کل ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تحریم‌های ظالمانه موجب پایین آمدن کیفیت کالاها شده و انتظار می‌رود که تولیدکنندگان با پایبندی به اصول اخلاقی، تعهد بیشتری از خود نشان دهند.
مدیر کل ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران، پیش از ظهر امروز در همایش روز ملی کیفیت گفت: تنگناهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه در چند ماه گذشته موجب پایین آمدن کیفیت کالاها شده و وظیفه سازمان ملی استاندارد کنترل کیفیت محصولات است.

پرویز درویش در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی همدان بیان کرد: مدیران کنترل کیفیت پرچم‌داران استاندارد و کیفیت در واحدهای تولیدی هستند و تضمین کیفیت کالا با آن‌هاست.

وی تاکید کرد: پایبندی به اصول اخلاقی از مولفه‌های تاثیرگذار بر کیفیت محصولات در این شرایط است و تولیدکنندگان باید در شرایط تحریم و تنگنا تعهد بیشتری از خود نشان دهند.

درویش تصریح کرد: از طرف دیگر اگر مصرف‌کنندگان مطالبه‌گر بوده و کالای با کیفیت بالا را بخواهند موجب ارتقاء کیفیت محصولات می‌شوند، اما اگر به حداقل ‌ها راضی باشند، تولیدکنندگان هم همان را درنظر می‌گیرند.

جلب اعتماد عمومی، راه تحقق اقتصاد مقاومتی

معاون امور عمرانی استاندار همدان هم گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تأمین نیازهای جامعه از درون باید اعتماد مردم را جلب کرد و راه جلب اعتماد، کیفیت‌بخشی به کالاهای داخلی است.

محمودرضا عراقی افزود: بزرگترین سرمایه هر جامعه، اعتماد مردم است و اگر آ‌ها به یک برند یا نوعی از کالا اعتماد کنند، تمایل به خرید آن دارند و نشان استاندارد از برندهایی است که مردم به آن اعتماد دارند.

وی بیان کرد: از دیگر مباحث مطرح در حوزه اقتصاد مقاومتی، واگذاری بسیاری از کارهای حاکمیتی به مردم است و براساس قانون، کار مردم باید به مردم واگذار شود.

عرافی با تأکید بر لزوم مطالبه گری مردم نسبت به تولید کالای با کیفیت مطرح کرد: وجود تشکل‌های سازماندهی شده از راه‌های طرح خواسته‌های مردمی است و باید این تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی حمایت شوند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان هم از حضور 363 مدیر کنترل کیفیت واجد شرایط در واحدهای تولیدی و صنعتی استان خبر داد و افزود: این افراد در مکان‌هایی که کالا و خدماتشان مشمول استاندارد اجباری است، فعالیت می‌کنند.

محمد مددی تصریح کرد: شرایط امروز کشور خاص است و باید کاری کرد که بتوان از تولیدات کشور حمایت کرد که لازمه آن، استمرار نظارت بر کیفیت محصولات داخلی است.

وی گفت: استان همدان در بحث برون‌سپاری کارها از استان‌های پیشرو است به طوری که 25 آزمایشگاه همکار در حوزه‌های مختلف ایجاد شده و بیش از 100 فارغ‌التحصیل دانشگاه در آن‌ها حضور دارند.

مددی اعلام کرد: 4 مرکز تدوین استاندارد ملی هم دراستان همدان وجود دارد که اعضای آن دارای مرتبه هیئت علمی، استادی و استادیاری هستند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار