کد خبر: ۴۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
زنجان-مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه از وجود یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار موقوفه در سطح کشور خبر داد.
به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام شوزب شیری شامگاه چهارشنبه در حاشیه همایش یاوران وقف در جمع خبرنگاران، بر تقویت فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: در تحقق این امر مهم باید جهاد گونه وارد کار شد.

وی در پاسخ به سوال مهر در خصوص تعداد موقوفات در کشور  از وجود یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار موقوفه خبر داد و اظهار کرد:  بانک اطلاعات جامع موقوفات و بقاع کشور تشکیل‌شده و تمام اطلاعات موقوفات در این بانک اطلاعاتی ثبت‌شده است.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: خوشبختانه با تشکیل بانک اطلاعاتی موقوفات دسترسی به موقوفات و بقاع متبرکه بهتر شده است.

شیری به‌ضرورت برقراری ارتباط اوقاف با مردم  تأکید کرد و افزود: سازمان اوقاف  با توجه به دستور سازمان بازرسی کل کشور و تأکید ریاست سازمان اوقاف امکان ثبت شکایات مردمی در سایت رسمی سازمان اوقاف را طراحی کرده است.

وی ابراز کرد: در این سامانه، علاوه بر ثبت شکایات مردمی، خدمات ارائه‌شده گسترش داده می‌شود و  ثبت درخواست‌ها، ارائه مشاوره وقف و پیگیری و پاسخگویی به درخواست‌ها ی مردمی در این سامانه ایجادشده است.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: سازمان اوقاف به اجرای نیت واقفین بسیار جدی است و طبق آمار بیش از ۷۰ درصد موقوفات برای عزاداری امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار