کد خبر: ۴۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: از ابتدای امسال تا اول آبان، ۵۴ کیلومتر خطوط شبکه فرسوده برق در این استان با صرف ۳۸ میلیارد ریال اعتبار اصلاح شده است.
 هیوا لهونیان اظهارداشت: در همین مدت چهار پست زمینی و ۹۷ دستگاه پست هوایی اصلاح شد و اجرای مابقی پروژه‌ ها هم در دست اقدام و بهره برداری است.

وی به اصلاح، احداث و بهینه سازی شبکه های توزیع برق اشاره کرد و افزود: برای تامین برق ۱۸ هزار متقاضی شهری و روستایی، احداث ۸۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۲۵۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۳۷۰ پست هوایی در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ادامه داد: برای اصلاح و ساماندهی شبکه برق روستایی و شهری پروژه ‌هایی شامل اصلاح ۲۴۷ دستگاه پست هوایی، ۲۴ کیلومتر اصلاح شبکه فشار متوسط هوایی و ۷۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی در دستور کار است که در مجموع با اعتبار حدود ۴۰۰ میلیارد ریال تا پایان امسال به بهره برداری می ‌رسد.

لهونیان در ادامه به پروژه ‌های اصلاح و بهینه سازی شده حوزه برق در سال ۹۶ نیز اشاره کرد و یادآور شد: پارسال در مجموع بیش از ۱۳۷ میلیارد ریال برای اصلاح و بهینه سازی شبکه‌ های توزیع برق استان هزینه شد که می ‌توان به شش مورد اصلاح ساختمان ‌های پست زمینی، اصلاح ۱۵۶ دستگاه پست‌ های هوایی و اصلاح بیش از ۱۱۹ کیلومتر اشاره کرد.

وی در پایاین سخنان خود بیان کرد: در حال حاضر ضریب نفوذ برق در بخش شهری و روستایی کردستان ۱۰۰ درصد است و تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار هم از نعمت برق برخوردار هستند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار