کد خبر: ۴۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
نماینده ولی فقیه در گیلان:
نماینده ولی فقیه در گیلان تأکید کرد: مسئولان با برنامه ریزی در راستای ترغیب جوانان به کسب مهارت برای ورود بازار کار اقدام کنند.
 آیت‌الله رسول فلاحتی بعدازظهر یکشنبه در دیدار با «ابراهیم صالحی عمران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای برلزوم توجه مسئولان و تشویق نسل جوان به ویژه دانش آموزان به کسب مهارت تأکید کرد.

آیت الله فلاحتی به نقش آموزش و پرورش در این حوزه اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب با توجه به نیازهای آن زمان جامعه بیشتر به بخش‌های کمی توجه شده است و امروز باید برای ارتقای کیفی فعالیت‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه راهکارهای سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای جامعه به ویژه نسل جدید نیست، گفت: امروز جوانان ما برای شغل مهارت‌ کسب کنند که در این راستای باید مهارت های فنی و حرفه‌ای در قالب‌ علمی شود.

امام جمعه رشت با اشاره به نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان دانشگاه کارآفرین، ادامه داد: با توجه به اینکه امروز ایجاد فرصت‌های شغلی یکی از مهم ترین دغدغه های مسئولان و خانواده‌های به ویژه نسل جوان است دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کسب مهارت آموزی نقش موثری ایف می کند.

وی با بیان اینکه باید تسهیلات بانکی با سود کم برای ایجاد اشتغال جوانان پرداخت شود، گفت: خروجی دانشگاه های فنی و حرفه‌ای باید به گونه ای باشد که دانش آموزان به کسب مهارت تشویق و ترغیب شود.

ایجاد گفتمان اجتماعی برای تشویق دانش آموزان به کسب مهارت

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز در دیدار با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی باید از آموزش و پرورش آغاز شود، اظهارکرد: آموزش و پرورش باید در این زمینه گام های موثری بردارد.

ابراهیم صالحی عمران با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته به مهارت آموزی به ویژه از سنین پایه توجه ویژه شده است، افزود: در این کشورها توجه به این حوزه به حدی است که بیش از ۸۰ درصد داشن آموزان با کسب مهارت وارد بازار کار شده و تنها ۲۰ درصد به دانشگاه‌ها می روند.

وی با تأکید برلزوم ایجاد گفتمان اجتماعی در راستای تشویق دانش‌آموزان به کسب مهارت‌آموزی، گفت: تغییر در برخی دروس برای کاربردی و عملیاتی کردن این موضوع مهم است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار