کد خبر: ۴۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵
رئیس ستاد اقامه نماز کشور:
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه طلبه باید صبور و به دور از غرور باشد، گفت: طلاب در برابر کنایه‌ها صبوری و از غرور به شدت دوری کنند.
، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، صبح امروز در جمع طلاب خواهر جدیدالورود یزد در همایشی با عنوان طلیعه نور اظهار داشت: درس خواندن طلبه باید مفید به حال مردم و جامعه باشد ضمن اینکه باید بتواند به سئوالات مردم، با استدلال‌های درست و منطقی پاسخ دهد.

وی با اشاره به سئوالاتی که در مورد زنان مطرح است، افزود: همه طلاب به ویژه طلبه‌های خواهر باید بتوانند پاسخ این سئوالات را بدانند زیرا به ویژه برای بسیاری از زنان سئوالاتی در مورد دیدگاه اسلام به زنان مطرح است که لازم است ضمن پاسخگویی، اهمیت جایگاه زن در آفرینش نیز برای آنها تشریح شود.

قرائتی با بیان اینکه طلاب باید در زمینه‌های مختلف از جمله ازدواج، ورزش، استفاده صحیح از اوقات فراغت، انجام واجبات و مستحبات و ... پیش‌قدم و الگو باشند، عنوان کرد: تحصیل نباید مانع ازدواج طلاب به ویژه طلاب خواهر باشد و به بهانه درس خواندن نباید ازدواج را به تاخیر انداخت.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت نماز و قرآن تصریح کرد: اگر حوزه‌ها راجع به نماز، قرآن و امام زمان (عج) کار نکنند، درس‌هایی که می‌خوانند بی‌فایده است.

وی همچنین بر اهمیت صحیح خوانی نماز تاکید کرد و گفت: طلبه‌هایی که به تازگی وارد حوزه شده‌اند، در همان روز و هفته اول قرائت نماز خود را اصلاح کنند.

قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طلاب نباید به واسطه درس خواندن، دچار غرور شوند و خود را برتر از دیگر افراد جامعه بدانند، افزود: هیچ‌یک از ما از عاقبت خود آگاه نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: غرور باعث می‌شود که عبادات انسان به اوج نرسد بنابراین باید از آن به شدت اجتناب شود.

قرائتی خطاب به طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران یزد تاکید کرد: در کنار زندگی و فرا گرفتن یک فن و هنر زنانه، درس‌های حوزه را بخوانید اما به این درس‌ها قناعت نکنید.

وی افزود: برای درس خواندن بهانه سرما و گرما و تعطیلات نداشته باشید و از هر فرصتی برای آموختن و آموزش دادن استفاده کنید.

رئیس ستاد اقامه نماز همچنین به طلاب توصیه کرد: در مقابل اهانت‌ها و طعنه‌هایی که برخی به لباس روحانیت می‌کنند، صبوری کنید و برای خدا درس بخوانید.

وی در مورد اهتمام در دوره تفسیر قرآن تاکید کرد: بهترین تفسیر قابل فهم برای زمان ما، تفسیر نمونه است و طلاب تلاش کنند که حتما یک دوره این تفسیر را مطالعه کنند.

قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی برداشت‌ها و تفسیرهایی که از روی اشعار در زمینه ارتباط با خدا می‌شود، تصریح کرد: دین را باید از فقیه بگیرید نه از عارف و شاعر و سیاسیون زیرا با شعر و عرفان نمی‌توان دین‌داری کرد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار