کد خبر: ۴۱۷۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
شهردار تهران از میان 5 گزینه قرار است انتخاب شود، یکی از این گزینه ها عباس آخوندی است وزیر مستعفی مسکن که به دلیل کارنامه ضعیف خود در دولت حالا می خواهد شهردار تهران شود.
به گزارش آرانیوز، عباس آخوندی چهره شناخته شده ای برای مردم دارد، وزیر مستعفی شهرسازی و مسکن که جمله معروفی را در زمان صدارتش عنوان کرد و گفت که طرح مسکن مهر مزخرف است. همان طرحی که باعث خانه دار شدن بسیاری از اقشار ضعیف جامعه شد و وی قول داد طرح جایگزین مسکن اجتماعی را برای مردم اجرایی کند، طرحی که تنها در همان حرف باقی ماند و پس از 5 سال آخوندی با کارنامه ای ضعیف به اعتقاد کارشناسان وزارت راه و شهرسازی و مسکن را ترک و استعفا داد.

پس از استعفای آخوندی، موضوع شهرداری تهران مطرح شد زیرا افشانی به دلیل بازنشسته بودن نمی توانست در سمت خود باقی بماند و به همین دلیل اعضای اصلاح طلب شورای شهر آخوندی را یکی از 5 گزینه نهایی شهرداری تهران اعلام کردند.

این در حالی است که حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به انتخاب عباس آخوندی به عنوان یکی از گزینه های تصدی شهرداری تهران با وجود عملکرد ضعیف در وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: از نظر تخصصی و فنی، شیوه های مدیریتی عباس آخوندی، می‌تواند برای تهران فاجعه در پی داشته باشد.

وی افزود: شهر تهران که با مشکلات عدیده و چالش های کلان شهری متعددی روبرو است، به مدیری جهادی و نیرویی فعال نیازمند است تا بتواند بر همه چالش ها غلبه پیدا کند.

ترقی گفت: گرایش های عباس آخوندی در مدیریت، گرایش هایی است که هیچ سنخیتی با مسائل شهر تهران و مدیریت شهری ندارد؛ ضمن اینکه این گرایش‌ها می‌تواند نسبتت به طبقات محروم بی‌تفاوت باشد و در نتیجه، فاصله طبقاتی در شهر تهران را افزایش دهد.

وی تاکید کرد: آخوندی همانطور که در مدیریت وزارتخانه راه و شهرسازی نتوانست توفیقی به دست بیاورد، در شهرداری هم قادر به ابتکار و خلاقیت نخواهد بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: شهرداری تهران در دوره شورای شهری که تمام آن در اختیار لیست امید اصلاح طلبان است، هنوز یک شهردار خوب و قابل توجه که قادر باشد شهر را به درستی اداره کند، به خود ندیده است؛ به نظر می‌رسد، در ادامه این دوره هم عملکرد شهرداران قبل از خودش را ضایع کند.

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی نیز  با اشاره به لیست ارائه شده از سوی شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار پایتخت و حضور گزینه هایی چون عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: در خصوص گزینه‌های مطرح شده پشت صحنه‌هایی وجود دارد که درباره آن‌ها تصمیم می‌گیرد و حتی لیست امید شورای شهر که از درون آن شورای پنجم بیرون آمد نیز در این پشت صحنه بسته شد.

وی افزود: وقتی لیست امید شورای شهر منتشر شد، برخی از همکاران ما در شورای شهر مانند آقایان حکیمی‌پور، سرخو و انصاری نیز معترض بودند و می‌گفتند که ما این لیست را نمی‌شناسیم.

شاکری ادامه داد: فردی مانند آخوندی در اواخر دوران مسئولیت خود در وزارت راه و شهرسازی تا مرز استیضاح پیش رفت و در آخرین لحظات استعفا داد و حتی در استعفانامه خود نیز تاکید کرد که روحانی وزیری را انتخاب کند تا با او هماهنگ باشد.

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه کسی که این دیدگاه را دارد نمی‌تواند در موضوعات مختلف با دولت تعامل داشته باشد، تصریح کرد: انتخاب فردی مانند آخوندی قطعا شهر تهران را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: آشفتگی در گزینه‌های شهرداری مشهود است و به جای اینکه گزینه‌ها کارشناسی و مطابق با نیازهای شهر باشد بسیار سیاسی است و به مدیریت شهری آسیب خواهد رساند.

همچنین احمد علیرضابیگی با بیان اینکه آقای آخوندی باید به خاطر عملکردش در وزارت راه و شهرسازی و معطل کردن این وزارتخانه محاکمه شود، گفت: قضاوت ما در مورد عملکرد آقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی درست بود، دولت هم بعد از بیش از ۶ سال به این نتیجه رسید که وی کارایی لازم را در وزارت راه و شهرسازی ندارد. ایشان بیش از ۶ سال فرصت خدمت در وزارت راه و شهرسازی را از دست داد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فرصت سوزی آخوندی در وزارت راه و شهرسازی گفت: آخوندی پس از خروج از دولت نیز فحش و ناسزا و اتهام نثار دولت کرد.

یک از طراحان استیضاح وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: فاجعه قطار تبریز-مشهد، حادثه هواپیمایی تهران-یاسوج از تجدیدی های کارنامه آخوندی بود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با انتقاد از عملکرد آخوندی در زمینه صنعت ساختمان گفت: صنعت ساختمان می توانست زندگی ها را به چرخش درآورده و اسباب رونق اقتصادی شود اما در شش سال گذشته این صنعت تعطیل بود که موجب فروپاشی خانواده ها شد.

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس گفت: این فرد با کارنامه پر از تجدیدی تنها با توسل به وابستگی های حزبی و جناحی در سمت وزارت راه و شهرسازی باقی ماند.

علیرضابیگی تصریح کرد:  آخوندی با کارنامه سیاه این بار برای مسئولیت مهم شهرداری تهران آماده شده است. وی پیش از این پورسیدآقایی را که از یاران نزدیکش است به شهرداری تهران راهی کرد.

وی به حامیان آخوندی در شورای شهر هشدار داد سرنوشت سیاسی خود را به آخوندی گره نزنند زیرا مردم به زودی درمورد آنها قضاوت خواهند کرد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
0
0
کمپین با توجه به ضعف عملکرد آخوندی """"اگر اعضای شورای شهر به آخوندی رای دهند مردم رای خود به اعضای شورای شهر را پس می گیرند"""" راه بیاندازیم-- آرا نیوز برای انتشار این پیام کمک کنید-- رسانه ها در مقابل مردم مسئول هستند
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار