کد خبر: ۴۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
بیرجند-مجری طرح ملی گیاهان دارویی بابیان اینکه زیره سیاه در هر هکتار ۱۵۰میلیون تومان درآمد دارد، گفت:این گیاه می تواند جایگاه زعفران را اشغال کند که باید بر روی آن کار شود.
به گزارش آرانیوز، حسین زینلی صبح شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه بسته بندی و فراوری زعفران در قاین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعتقاد اصلی ما این است که محصولات کم آب بر را گسترش دهیم، افزود: زعفران، زیره سیاه، زیره سبز، آنغوزه ، زرشک، عناب و سنجد دارای مزیت اقتصادی و ارزش افزوده بالایی بوده که مورد توجه قرار داده ایم.

وی ادامه داد: دولت در صدد است با حمایت های کشاورزان زنجیره تولید این محصولات را تکمیل کند و ارزش افزوده برای کشور ایجاد کند.

زینلی با اشاره به حمایت های دولت بیان کرد: دولت حمایت هایی را در زمینه تسهلات یارانه ای نهال به گیاهانی مانند زیره سیاه که کم آب بر و در حال انقراض هستند، دارد.

وی با بیان اینکه زیره سیاه در هر هکتار ۱۵۰ میلیون تومان درآمد دارد، بیان کرد: این گیاه دارای ارزش افزوده بالایی بوده و می تواند جایگاه زعفران را اشغال کند که باید بر روی آن کار شود.

وی بیان کرد: در زمینه یارانه نهال ها مبلغ خوبی برای خراسان جنوبی، شمالی و رضوی  در نظر گرفتیم که محصولات کم آب بر را گسترش دهیم.

زینلی با بیان اینکه گیاهان دارویی را قطب بندی کرده ایم، گفت: خراسان جنوبی قطب زعفران، زیره سیاه، زرشک، عناب و آنغوزه بوده و ملاک اصلی برای حمایت هستند.

وی با بیان اینکه یارانه های شش درصد به بخش تولید داده می شود، افزود: هر کشاورزی که بتواند کارهای بانکی را انجام دهد، تسهیلات بدون محدودیت در اختیار وی قرار می گیرد.

وی از راه اندازی پنجره خدمت در جهاد کشاورزی در استان ها خبر داد و گفت: این پنجره حلقه های مفقوده و مشکلات کشاورزان را حل می کند.

زینلی بیان کرد: تاکنون برای گیاهان دارویی تنها تا حد احداث کارخانه مجوز داده می شد که با توجه به توافق انجام شده، به واحدهای ۱۰۰ تا ۲۰۰ متری هم مجوز اعطا می شود.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی کشور بیان کرد: همچنین خواص گیاهان دارویی بر روی بسته بندی آن ها نوشته می شود که نشان از گسترش حوزه کشاورزی دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار