کد خبر: ۴۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه وقف از دیرباز یکی از منابع رشد فرهنگی جامعه بوده استگفت: وقفیات ویران باید آباد و درآمدزا شوند و بقاع متبرکه به مراکز فرهنگی تبدیل شوند.
به گزارش آرانیوز، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: اینکه دهه‌ای که به عنوان وقف نامگذاری شده بجا و درست است و بایددر زمینه آگاه سازی و فرهنگ سازی وقف در زندگی مردم بیشتر تلاش شود.

وی افزود: درآمد موقوفات بابید در جایی که واقف گفته است صرف شود و وقفی که احیا و آباد شود و در جای خودش به کار گرفته شود از ثواب معنوی زیادی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: وقفیات را احیا کنید تا به رشد فرهنگی و اجتماعی جامعه کمک کنید.

عبادی بیان کرد: اگر امانتی را پذیرفتیم باید در نگهداری و امانتداری آن نهایت تلاش خود را داشته باشیم چون امانت مانند وقفیات مهم است و اگر در مورد وقف به خوبی کار شود به فرهنگ سازی آن کمک می‌شود. 

وی افزود: مردم در مناسبت‌ها و ایام تعطیل در بقاع متبرکه حضور پیدا می‌کنند و باید از نظر فرهنگ ناب اسلامی تغذیه شوند و بقاع متبرکه باید به مراکز فرهنگی تبدیل شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: درآمد موقوفات مربوط به اشخاص است و با سایر درآمدها فرق دارد و باید برای به روز شدن موقوفات، آباد کردن و درآمدزا شدن آن تلاش کرد و به حفظ موقوفات پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: همایش یاوران وقف در 6 شهرستان استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور با بیان اینکه در دهه وقف 14 پروژه افتتاح و کلنگ‌‍زنی می‌شود افزود: بهره‌برداری از گنبد امامزاده شاهرخت، افتتاح 2 زائرسرا در طبس و کلنگ‌زنی مجتمع تجاری در سرایان جزو این پروژه‌ها است.

وی گفت: همزمان با دهه وقف 157 برنامه در استان اجرا می‌شود که محوری‌ترین آن نکوداشت آیت‌الله هردنگی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: امسال در دهه وقف 49 مبلغ بومی و غیربومی برای تبیین وقف به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار