کد خبر: ۴۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
زنجان-رئیس شورای اسلامی شهر زنجان از اتمام پروژه‌های مهم شهری در موعد و زمان برنامه‌ریزی شده خبر داد.

به گزارش آرانیوز، اسماعیل دویران  از اتمام پروژه‌های مهم شهری در موعد و زمان برنامه‌ریزی شده خبر داد و افزود: ️تلاش مجموعه مدیریت شهری، اتمام بخش اعظمی از پروژه های نیمه تمام تا شهریور ماه سال ۹۸ است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های مهم شهری طبق برنامه‌ زمان‌بندی شده به اتمام رسیده و مردم این شهر از این امکانات بهره‌مند خواهند شد، افزود: طرح پیاده‌راه و پروژه پل گلشهر جزو پروژه‌های مهم و تاثیرگذار زنجان است که اولی در پایان آذرماه امسال و پروژه دوم نیز قرار است خردادماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان  در خصوص مباحثی که باعث کند شدن روند اجرای پروژه سبزه‌میدان شده بود، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های این پروژه مربوط به ایجاد ساختمانی در ضلع شمالی این پروژه بود که پیش‌بینی احداث این ساختمان در عرصه میراث‌فرهنگی قرار داشت که خوشبختانه مشکلات مربوطه با پیگیری‌های صورت گرفته حل شد و امروز بعد از حل این مشکل، روند کاری پروژه در حال اجرا است.

همه تلاش مجموعه شورای شهر زنجان سپردن اجرای پروژه سبزه‌میدان به پیمانکار بومی است

دویران با بیان اینکه پروژه سبزه‌میدان ماهیت پیمانکاری داشته و برآورد اولیه برای کل پروژه ۵۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: همه تلاش مجموعه شورای اسلامی شهر زنجان این است که اجرای پروژه سبزه‌میدان به یک پیمانکار بومی سپرده شود که در همین راستا قصد داریم بعد از تایید نقشه‌ها، بلافاصله فراخوان تعیین پیمانکار را اعلام کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه شهرداری زنجان در بحث جذب سرمایه گذار ، عملکرد قابل قبولی نداشته است، گفت: ارتقاء و بهبود سیستم ناوگان حمل و نقل شهری ، خارج از توان شهرداری ها بوده و نیازمند همکاری و حمایت وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط است.

دویران از اجرای برخی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهر توسط شهرداری زنجان خبر داد و با اشاره به اینکه شهربازی، ساختمان تجاری، فیبرنوری، خدمات موتوری، بازارچه خودرو و ... از جمله این پروژه‌ها به‌شمار می‌رود، افزود: رویکرد امروز در زمینه توسعه عمران‌شهری، برنامه‌ریزی بر روی هشت محور بوده و اولین محور، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.

رویکرد اصلی در حوزه مسائل شهری، توزیع عادلانه امکانات در سطح شهر است

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه از اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام (به‌جز طرح بزرگ سبزه‌میدان) و توسعه حمل و نقل عمومی شهر زنجان به‌عنوان مهم‌ترین برنامه‌های سال آینده عنوان کرد و گفت: رویکرد اصلی در حوزه مسائل شهری، توزیع عادلانه امکانات در سطح شهر است، به همین خاطر به دنبال بررسی نحوه هزینه بودجه‌ها از سال ۸۳ تا به امروز هستیم تا به این مهم دست یابیم.

دویران با اشاره به اینکه در زنجان هفت محدوده غیررسمی داریم که مشتمل بر مناطقی چون اسلام‌آباد، سایان، بی‌سیم، خان‌دره، کوی فاطمیه، شهرک شهدا و گوجیک‌آباد می‌شود، خاطرنشان کرد: از ۵۶۰ هکتار بافت فرسوده در شهر زنجان، ۲۰۰ هکتار آن را سکونت‌گاه‌های غیررسمی دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخی نقاط شهری جهت رسیدن به شرایط ایده آل نیازمند ۱۰ سال فعالیت هستند، گفت: متاسفانه در حال حاضر الگوی توسعه در محدوده بازآفرینی شهری نداریم که امیدواریم هرچه زودتر این امر محقق شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار