کد خبر: ۴۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
بیرجند- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از جابجایی یک میلیون و ۱۴۱ هزار مسافر توسط ناوگان برون شهری استان طی هفت ماه گذشته خبر داد.
به گزارش آرانیوز، مهدی گرجی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی تعداد ۱۰۳ دستگاه اتوبوس جابجایی سه هزار و ۹۷۵ زائر را به مرزهای مهران و چذابه انجام داده اند.

وی بیان کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده با مسئولین کاروان ها غالب زائرین با ناوگان اعزام شده به استان بازگشته اند و کاروانهایی که با تأخیر به مرز وارد می شوند در روزهای آتی به استان باز خواهند گشت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی همچنین از جابجایی یک میلیون و  ۱۴۱ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان طی هفت ماه گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۸۶ هزار و ۴۴۰ مسافر به استان وارد و ۴۹۶ هزار و ۷۴۱ مسافر از استان خارج شده اند.

گرجی اضافه کرد: هم چنین در این مدت بیش از ۶۴۴ هزار و ۸۸۱ نفر مسافر درون استان جابجا شده اند.

وی، بیشترین سهم جابجایی مسافر را مربوط به مرکز استان با تعداد بیش از ۴۶۷ هزار و ۴۲۴ نفر اعلام کرد و گفت: کمترین سهم جابجایی مسافر نیز مربوط به شهرستان نهبندان با تعداد ۱۹ هزار و ۱۳۲ نفر بوده است .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی عنوان داشت: هم اکنون  تعداد ۲۱۴ دستگاه سواری کرایه با عمر ۸.۵۴ سال و تعداد ۱۲۶ دستگاه مینی بوس با عمر ۲۰.۰۴ سال و تعداد ۲۵۱ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۱۱.۸ سال کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۳ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می دهند.

گربه گفته گرجی در حال حاضر تعداد یک هزار و ۹۶۲ نفر راننده در این بخش شاغل هستند.

وی همچنین به ایام پایانی ماه صفر و اعزام خیل عظیم زائرین به منظور شرکت در مراسم سوگواری ایام پایانی ماه صفر در مشهد اشاره و خواستار مقدس هماهنگی مسئولین کاروان ها و هیأت های مذهبی با انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل مسافر استان به منظور تأمین ناوگان و اعزام با برنامه شدند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار