کد خبر: ۴۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
رئیس خزانه معین یزد:
رئیس خزانه معین استان یزد با اشاره به سیاست‌های اقتصادی و مالی دولت در مورد تامین منابع مالی اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی گفت: ۱۰۰درصد اعتبارات تخصیص یافته به استان در سال ۹۶جذب شد.
سعید نورایمانی، میزان اعتبارات جذب شده جاری و عمرانی سال ۹۶ استان را ۴۵۶ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان ۲۱۶ میلیارد تومان جاری و بقیه عمرانی است.

وی افزود: از مجموع اعتبارات عمرانی استان، ۴۷ میلیارد تومان به صورت نقدی و بقیه از طریق اسناد خزانه اسلامی است.

نورایمانی با بیان اینکه سیاست دولت در بحث اعتبارات عمرانی انتشار انواع اوراق اسلامی است، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی در حال جذب و هزینه‌کرد این اعتبارات هستند.

به گزارش مهر، چندی قبل با هدف توجیه سیاست های دولت در خصوص اجرای اسناد خزانه اسلامی همایش اسناد تسویه نوع اول و دوم با حضور مدیران کل دستگاههای اجرایی، ذیحسابان و کارشناسان مالی این دستگاهها برگزار شد.

دولت با همکاری مجلس شورای اسلامی این فرصت را فراهم کرده تا دستگاههای اجرایی بتواند از ابزارهای پیش بینی شده در قانون، اعتبارات سال ۹۷  خود را از طریق اسناد خزانه اسلامی تامین و برنامه ها و طرح های خود را اجرا و عملیاتی کنند.

منابع مالی لازم برای اجرای طرح های عمرانی بر خلاف سالهای قبل که در قالب وجه نقد انجام می شد؛ بر اساس سیاست های جدید دولت از طریق انتشار اوراق خزانه اسلامی و سایر ابزار های قانونی از جمله اوراق مشارکت و صکوک اجاره  تامین می شود.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار