کد خبر: ۴۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
با حضور مسئولان و اصحاب رسانه؛
تمبر اختصاصی چهلمین اجلاس جهانی گردشگری با حضور مسئولان و خبرنگاران در همدان رونمایی شد.
 تمبر اختصاصی چهلمین اجلاس جهانی گردشگری با حضور مسئولان و خبرنگاران در همدان رونمایی شد.

این رونمایی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عضو هیئت رئیسه اجلاس جهانی گردشگری، مدیرکل صداوسیما و اصحاب رسانه  انجام شد.

شهریورماه سال گذشته با پیگیری انجام‌شده از سوی متولیان حوزه گردشگری میزبانی نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ در استان همدان قطعی شد.

قطعی شدن این میزبانی زمانی رقم خورد که پیگیری میزبانی همدان از این نشست ۱۰ مهر ۱۳۹۵ در نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در ارمنستان صورت گرفت و گروه اعزامی از همدان در این نشست از فرصت خود برای پخش فیلم معرفی ایران، همدان و غار منحصربه‌فرد علیصدر استفاده کرد.

در ادامه پخش این فیلم، دیدار با طالب رفاعی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری و ارائه درخواست رسمی برای میزبانی همدان از نشست مجمع عمومی در سال ۲۰۱۸ انجام شد که با استقبال دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، این موضوع با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفت و با ارسال نامه استاندار همدان به سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، میزبانی همدان از این نشست بین‌المللی در سطح ملی پیگیری شد و پس از پیگیری‌های متعدد سازمان جهانی گردشگری با این پیشنهاد موافقت کرد.

این پیگیری‌ها در بیست‌ودومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری و در شهر چنگدوی چین به نتیجه رسید.

سازمان جهانی گردشگری( UNWTO ) زیرمجموعه سازمان ملل با ۵۵۲ عضو که تمام کشورهای عضو از مقاصد گردشگری دنیا هستند و در این میان ۱۴ شرکت از ایران عضو سازمان توریسم جهانی است.

برهمین اساس نخستین بار ایران میزبان چنین رویداد شاخصی در عرصه بین‌المللی و حوزه گردشگری مرتبط با سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) است و همدان ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه سال جاری میزبان این اجلاس خواهد بود.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار