کد خبر: ۴۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
بیرجند-نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مهم ترین شاخصه نیروهای نظامی و دفاعی در یک جامعه اسلامی عقیده و بصیرت دانست و گفت: برنامه های عقیدتی در نیروهای نظامی موفق بوده است.
به گزارش آرانیوز، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در دیدار با روسای سازمان عقیدتی سیاسی یگان های تابعه ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در بیرجند اظهار داشت: نیروی دفاعی و ارتش در هر جامعه ای جایگاه ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه حتی در دوران طاغوت که مراجع و بزرگان همکاری با ستمگران را گناه کبیره می دانستند اما نسبت به دو مجموعه استثناء قائل بودند، بیان کرد: آموزش و پرورش و ارتش از جمله این ها بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: هر چند این ها در زاویه ای مرتبط با دولت فاسد و طاغوتی بودند اما پیکره جامعه بوده و باید رشد پیدا کند.

عبادی با بیان اینکه پیکره ارتش از مردم بود و مردم نیز با ایمان بودند، عنوان داشت: شاید امرای رده بالای آن ها مجری بیگانه بودند اما ربطی به پیکره ارتش نداشت.

وی با تأکید بر اینکه اگر ارتش مردمی نبود انقلاب پیروز نمی شد، افزود: بهترین صداقت بیعت آن ها با امام خمینی در دفاع جانانه از کشور طی ۴۰ سال گذشته بوده که مایع افتخار است.

در نظام اسلامی نیروهای مسلح جدا از مردم نیستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هنوز در میانه راه برای رسیدن به نظام اسلامی هستیم، افزود: در یک جامعه اسلامی هنوز اندیشه های بیگانه پرست مانع رسیدن به آرمان ها است اما رسیدن به آرمان نظام اسلامی شدنی است.

عبادی با تأکید بر اینکه در نظام اسلامی نیروهای مسلح جدا از مردم نیستند، عنوان داشت: همانطور که مجموعه ارتش بخشی از مردم بوده که وظیفه الهی و انسانی آن ها در این قالب ایفاء می شود در داخل ارتش نیز همین گونه است و بخش های آن از هم جدا نیستند.

وی مهم ترین شاخصه نیروهای نظامی و دفاعی در یک جامعه اسلامی عقیده و بصیرت دانست و گفت: در یک جامعه ایمانی هر کس بر اساس عقیده و دفاع از ارزش های خودش یک فرد مستقل است و در راه وظیفه با ایمان به خدا در راه هدف خود کار می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: در این جامعه اطاعت از سلسله مراتب از نوع برده داری نیست بلکه انجام وظیفه تنها بر اساس عقیده است و در این جهت باید جمهوری اسلامی قوی باشد.

عبادی با اشاره به سخنان امام علی (ع)، گفت: بر طبق تعریف ایشان نیروهای مسلح یک کار سیاسی، فرهنگی، عقیدتی است و با قدرت نظامی در مقابل در آن هایی که غیر قدرت نظامی چیزی نمی فهمند و تنها زبان قدرت را می فهمند، می ایستند.

وی اضافه کرد: کار نیروهای مسلح این است که به وسیله قدرت بصیرت ایمانی و رسالت الهی و اندیشه مکتبی را انتقال دهند و برای کشور گشایی، مزدوری و حمله به ضعیفان نیامده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: برنامه های عقیدتی در نیروهای نظامی خیلی موفق بوده چراکه تشکیلات نظامی امور را جدی می گیرد و بنابراین تأثیرگذار است.

عبادی بیان کرد: در این شرایط بسیار سخت آخرالزمانی که فرصت است و در این دنیای ظلم، ستم و کودک کش چه افتخاری بالاتر از این که جامعه اسلامی به کمک نیروهای دفاعی خود در مقابل ستمگران سر خم نمی کند و در هر شرایطی از ولی فقیه پیروی می کند

وی با تأکید بر جایگاه ولی فقیه در جامعه اسلامی، گفت: بر طبق روایات پیروی از ولی فقیه یعنی با یک واسطه سرباز امام زمان(عج) هستیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار