کد خبر: ۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
معاون صنایع دستی خوزستان خبر داد:
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از فروش خوب و استقبال خیره‌کننده گردشگران از دست‌آفریده‌های مردم این استان خبر داد.

برگزاری نمایشگاه بین المللی در اهواز/توسعه خانه‌های صنایع دستی در سال 94

به گزارش خبرنگار آرانیوز( حوزه خوزستان )

امیرعباس کاویانی با اعلام این که آمار دقیق میزان فروش صنایع دستی در بازارچه‌های نوروزی خوزستان پس از تعطیلات به دست می‌آید تاکید کرد: در تمام شهرهای استان خوزستان بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی مشغول عرضه محصول به گردشگران بوده‌اند و آمارهای ضمنی که تاکنون به دست ما رسیده از استقبال بی‌نظیر گردشگران در این زمینه خبر می‌دهد.

کاویانی درباره برنامه‌های معاونت صنایع دستی برای سال 94 نیز گفت: هر سال 4 تا 5 جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی در سطح ملی، منطقه ای و استانی  در خوزستان برگزار می‌کنیم که در سال 94 یکی از این نمایشگاه‌ها به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

او با اشاره به برنامه توسعه خانه‌های صنایع دستی در سال 94 توضیح داد: خانه‌های صنایع دستی مراکزی هستند که در آنها کارگاه‌های زنده تولید صنایع دستی، نمایشگاه و فروشگاه آثار، کارگاه‌های آموزشی و محلی برای برگزاری رویدادها و جلسات حوزه صنایع دستی برای رشته‌های گوناگون وجود دارد.

معاون صنایع دستی خوزستان تاکید کرد: حمایت از تولید، صادرات و همچنین توسعه و ترویج سه حوزه‌ای هستند که ما روی آنها کار می‌کنیم. در این بین تمرکز اصلی ما روی بازار صنایع دستی است که می‌تواند چرخه تولید را بگرداند.

او خاطرنشان کرد: تقویت بازار صنایع دستی نیاز به آموزش‌های هدفمند دارد. این آموزش‌ها در چهار دسته به‌آموزی صنعتگران، آموزش بازاریابی و بازرگانی، آموزش به شیوه استاد و شاگردی و همچنین آموزش‌های کوتاه ‌مدت همگانی اجرا می‌شود.

به گفته کاویانی: در سال 92 تعداد 19 اثر از 25 اثر ارایه شده از سوی خوزستان موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت شدند که بر اساس نسبت آثار دریافت‌کننده نشان به آثار ارایه شده، خوزستان با موفقیت 76 درصدی در صدر فهرست استان‌های کشور قرار گرفت.

وی همچنین از دریافت نشان اصالت اثر از سوی یونسکو برای 2 اثر صنایع دستی تا کنون در خوزستان خوزستان خبر داد.


منبع : ایسنا
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار