کد خبر: ۴۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
مدیرکل بیمه سلامت فارس اعلام کرد:
مدیرکل بیمه سلامت استان فارس گفت: مدیران برخی از بیمارستانهای خصوصی فارس یک طرفه قرارداد خود را با بیمه سلامت فسخ کردند و این بی اخلاقی لطمه زدن به مردم است.
صابر فرخی ظهر سه شنبه در نشست خبری وضعیت بیماران تحت پوشش بیمه در بیمارستانهای شیراز تاکید کرد: بی اعتمادی باعث دامن زدن به نارضایتی است بنابر این نقش رسانه ها پررنگ تر از گذشته است.

وی ادامه داد: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه شده حدود ۵۵ درصد جمعیت فارس تحت پوشش ۵ صندوق هستند که بزرگترین آن جمعیت روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، صندوق بیمه همگانی ۶۰۰ هزار نفر، ۳۰۰ هزار بیمه شده کارکنان دولت، سایر ۱۰۰ هزار نفر و بیمه ایرانیان که حدود ۱۱ هزار بیمه شده هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس تصریح کرد: اعتبارات این مجموعه را دولت مشخص می کند که مصوبه مجلس بوده و باید با توجه به مشکلات اقتصادی و ورود نهادهای نظارتی با توجه به هزینه کرد داشته باشیم.

فرخی ادامه داد: در سال ۹۷ رویکرد جدید بیمه سلامت پرداخت به روز است که در خصوص پرداخت های دولتی دانشگاهی که ۷۲ درصد مراودات را به خود اختصاص داده اند که ۷۰ درصد اسناد ارائه شده را دریافت می کنند و ۳۰ درصد باقی طی ۴۵ روز پرداخت می شود.

وی ادامه داد: ۳۵۵۰ مرکز طرف قرارداد داریم که با ۵ دانشگاه تفاهم نامه داریم که بیش از ۵۰ بیمارستان و مراکز درمانی است.

مدیرکل بیمه سلامت فارس افزود: در بخش دولتی غیر دانشگاهی رویکرد ما مانند دیگر نقاط کشور است که رویکرد را اعلام کردیم و در چهارچوب اعتبارات قانونی پرداخت ها انجام می شود.

فرخی یادآور شد: اما پرداخت به این بخش ۶۰ درصد در زمان ارائه اسناد و ۴۰ درصد مابقی نیز طی مدت مشخص ۴۵ روز پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از بیمارستانهای خصوصی از اول شهریور دفترچه بیمه را قبول نمی کنند، گفت: فسخ قرارداد از جانب ۱۰ بیمارستان خصوصی از اول شهریور روی داد و باعث سرگردانی مردم شد که حالا یا مدیران بیمارستانها در جریان دریافتی مجموعه خود نیستند و یا اینکه عمدی این کار را انجام می دهند که باعث ضربه زدن به مردم است.

مدیرکل بیمه سلامت فارس تاکید کرد: با توجه به این بی اخلاقی ها ما در حال پرداخت ۳ ماه اول سال به این مراکز هستیم و انتظار داشتیم با توجه به مشکلات امروز، مدیران بیمارستانها صبر بیشتری داشتند نه اینکه نماینده بیمه نیز از بیمارستان خارج شوند زیرا تفاهمی وجود ندارد.

فرخی تصریح کرد: افراد تحت پوشش فقط به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه کنند.

وی ادامه داد: برای سال ۹۷ بدهی نداریم و رقمی مربوط به سال ۹۶ است که تا پایان سال جاری تمامی رقم ها پرداخت می شود.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار