کد خبر: ۴۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان گفت: عوامل تهدیدکننده سلامت در هرمزگان شناسایی شود.
بهروز اکرمی صبح سه شنبه در کارگروه شورای سلامت هرمزگان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: باید مسائلی که سلامت جامعه را تهدید می کند شناسایی کنیم و باید کار گروه سلامت و امنیت غذایی در شهرستان ها نیز با فعالیت جدی تری و در راس آن نیز فرمانداران باشند و گزارش ۶ ماهه نخست امسال از ارزیابی و کارهای در دست اجرا و صورت گرفته و مهمتر از آن خروجی کار را به ما ارائه دهند.

وی به موضوع نان و سلامت این غذا در جامعه اشاره کرد و افزود: در مورد بحث نان نیز گزارشی مبنی بر مصرف زیاد نمک در نانوایی ها داشته ایم که یکی از موضوعات مهمی بوده که باید در یک جلسه جدا و به صورت ویژه به آن پرداخت چون مستقیما سلامت مردم را به خطر می اندازد، باید این مسئله حل شده و از بروز بیماری هایی که سلامت مردم جامعه را به خطر می اندازد جلوگیری کنیم.

اکرمی با بیان اینکه در حال حاضر فصل بازگشایی مدارس بوده اهمیت و سلامت دانش آموزان نیز امری مهم است، تصریح کرد: شورای برنامه ریزی سلامت استان باید ترویج و فرهنگ سلامت را باید به دانش آموزان را جزو کارهای مهم به آن پرداخته تا این فرهنگ نهادینه شود.

معاون سیاسی امنیتی و امور اجتماعی استانداری هرمزگان ادامه داد: شورای سیاست گذاری سلامت استان باید  به صورت کامل و جداگانه در خصوص بیماری هایی که در آینده می تواند سلامت جامعه ما را تهدید کند، گزارشاتی کامل و جامع تهیه کرده و راهکارهای مناسب آن ارائه و سریع به مرحله اجرا در بیاورد.

اکرمی در ادامه افزود: باید در شهرستان ها هر ماه کمیته ای با رویکرد سلامت و امنیت غذایی با حضور فرمانداران برگزار و نتیجه حاصل به ما اعلام شود.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار