کد خبر: ۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
در دیدار با مقام ارشد دولت چین
وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با مقام ارشد دولت چین بر ضرورت مدیریت اختلافات میان چین و آمریکا تاکید کرد و گفت که پکن و واشنگتن باید در زمینه‌هایی مانند مبارزه با داعش و ابولا همکاری کنند.

جان کری: باید اختلافات میان چین و آمریکا را مدیریت کنیم

به گزارش خبرنگار آرانیوز:

به نقل از خبرگزاری رویترز، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا و "یانگ جیچی" از مقامات ارشد دولت چین با یکدیگر دیدار کردند و بر ضرورت مدیریت اختلافات و همکاری علیه تهدیدات جهانی از جمله داعش و ابولا تاکید کردند.

جان کری روز شنبه در جمع خبرنگاران در بوستون و پیش از آغاز روز دوم گفت‌وگوها با یانگ جیچی گفت: زمینه‌های بسیاری وجود دارد که آمریکا و چین در حال همکاری در آن هستند حتی اگر ما اختلافاتی داشته باشیم تلاش داریم به صورت موثری آن را مدیریت کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن و پکن در زمینه موضوعاتی نظیر افغانستان، شرایط هسته‌ای کره شمالی، ایران، تغییرات آب و هوایی و مقابله با تروریسم از جمله تلاش‌ها علیه داعش با یکدیگر همکاری دارند.

یانگ گفت که هدف از این دیدار فراهم کردن زمینه برای دیدار میان "ژی جینپینگ" رئیس جمهور چین و "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در دوازدهم نوامبر پس از نشست همکاری آسیا اقیانوسیه است.

وی افزود: ما معتقدیم که ما باید همکاری مشترک را ادامه داده تا اعتماد دوجانبه تعمیق یافته و تلاش‌های خود را در زمینه‌های همکاری قرار داده که بر اساس احترام دوجانبه بوده تا بتوانیم به طور مناسب اختلافات بینمان را مدیریت کنیم.

کری جمعه شب میزبان یانگ در بوستون که زادگاه خود است، بوده و بر اساس گفته یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه،  آنها به صورت شفاف درباره راه‌های مدیریت اختلافات و بهبود همکاری درباره موضوعات جهانی و منطقه‌ای صحبت کردند.

قرار است جان کری روز دوشنبه در مراسم تحلیف "جوکو ویدودو" رئیس جمهور جدید اندونزی حضور یابد و انتظار می‌رود در آنجا نشست‌های دوجانبه‌ای با شرکای منطقه‌ای آمریکا که از افزایش قدرت منطقه‌ای چین نگران هستند، برگزار کنند.

یانگ گفت: همکاری در منطقه آسیا-اقیانوسیه مهم است چون این منطقه بسیار مهم است. ما باید با یکدیگر همکاری کرده تا همکاری بیشتر میان چین و آمریکا در این منطقه ایجاد شود چون اینجا منطقه‌ای بوده که توسعه اقتصادی زیادی را تجربه کرده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار