کد خبر: ۴۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۷
انتصاب یک بانوی جوان به عنوان مشاور عالی اجتماعی محمود شمیلی، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان، واکنش های متفاوتی را از سوی منتقدین و صاحب نظران به دنبال داشت که این واکنش ها به پایگاه خبری تحلیلی کشاورز نیوز منتقل یافت.
به گزارش آرانیوز، عده ای از مخاطبین این انتصاب را یک امر مثبت ارزیابی کردند وآنرا گامی در راه جوان گرایی و تغییر ماهیت مدیریت صنعت توسعه نیشکر به ویژه در دولت پیر کنونی ارزیابی کردند.

 همینطور عده ای از فعالین جامعه  بانوان نیز، آنرا یک گام مثبت  در جهت بها دادن به توان مدیریتی بانوان  و دیده شدن این قشر از جامعه توسط مدیریت شرکت تخصصی نیشکر استان ارزیابی کردند.

اما عده ای از کارشناسان و منتقدین نیز با توجه به اینکه، شرکت توسعه نیشکر به دلیل خشکسالی بی سابقه و برداشت منابع عظیم آب، آتش زدن نیشکرها جهت برداشت و.... که با بحران های عظیم اجتماعی درتابستان گذشته روبه رو بوده و احتمالا در فصل برداشت نیز علاوه بر کاهش برداشت، با بحران اجتماعی بیشتری  روبه رو خواهد بود و از سویی دیگر صنعت نیشکری که با تنش عمده با جامعه کشاورزان طرف بوده که مهمترین و بزرگترین معضل پیش روی این شرکت را بخش اجتماعی به خود اختصاص داده، انتصاب یک بانوی جوان دهه شصتی آنهم  بانوی غیر بومی که ظاهرا از استان  اصفهان می باشد، در جایگاه استراتژیک مشاور عالی اجتماعی را نقد کردند و معتقد بودند این بانو چه کمکی می تواند به شرکت توسعه نیشکر نماید؟

افکار عمومی و منتقدین، معتقدند؛ خانم نیلوفر ماهری به عنوان یک بانوی غیر بومی که اصالتا اصفهانی است با این سن بسیار اندک ، چه تجربه ای می تواند داشته باشد که به عنوان مشاور عالی یک شرکت طویل و عریض ،آنرا در اختیار مدیرعامل بگذارد؟

 و یا چه مشورتی در زمینه بحران پیش آمده  اجتماعی را در اختیار این شرکت مهم اقتصادی قرار خواهد داد؟

به اعتقاد منتقدین، شرکت عظیم توسعه  نیشکر که مهمترین معظل کنونی آن در بخش اجتماعی می باشد و  احتمالا همزمان با  برداشت محصول استراتژیک ،  این بحران های اجتماعی تشدید  شود، لذا این بانو در عرصه اجتماعی با عنوان عالیترین مشاور مدیر عامل چه خاصیتی جهت حل و فصل کردن این مشکلات دارد؟
  
ضمن اینکه خانم نیلوفر ماهری،هیچگونه سابقه، فعالیت  و حتی تصویری در فضای اجتماعی  و رسمی ندارد و گویا فعالین اجتماعی، محیط زیستی و رسانه ها هیچگونه شناختی از ایشان ندارند و روزومه کاری  از این بانو در دسترس نیست.

این در حالی است که در چنین حالتی، بایستی مشاور عالی مدیر عامل یک نیروی کار کشته با تجربه و صاحب نامی در بخش اجتماعی منصوب می شد!

از این رو انتظار می رود؛ شرکت توسعه نیشکر به این دغدغه های اجتماعی پیش آمده در پی انتصاب های اخیر محمود شمیلی، پاسخی مختصر بدهد تا بلکه افکار عمومی تنویر شود!


انتصاب در هیئت مدیره شرکت نیشکر و صنایع جانبی کشور


علیرضا نادری یکتا به هیئت مدیره توسعه نیشکر راه یافت.

خبری که تعجب همگان را برانگیخت که ایشان چگونه توانست با استفاده از ضوابط و دستورالعملهای هیئت مدیره به این سمت نائل آید؟!

آیا ایشان تابحال از شرکتهای نیشکر اخراج نشده است؟

آیا نهادهای نظارتی که برای انتصاب افراد در سمت های مختلف و هیئت مدیره ها ، نظر آنها اعمال میشود، ایشان از این فیلتر عبور کرده است؟

کدام لابی های اقتصادی و غیراقتصادی، برای عضویت ایشان در هیئت مدیره تلاش کرده اند؟

آیا وزارت اقتصاد و دارایی در این انتصاب سهیم بوده است؟


سوالات بی پاسخی که اینروزها تن رنجور و خسته خوزستان را می آزارد و روند حرکت اقتصاد خوزستان را مختل کرده است.


این رسانه درصدد شفاف سازی انتصاباتی است که بر پیکره خوزستان عزیز تاثیرات فراوان و بدلیل عدم رعایت ضوابط گاها این تاثیرات منفی بوده است و تبدیل به رویه غلطی شده است ؛ برآمده و مسئولین مربوطه اگر پاسخی برای انتصابات خود به مردم نداشته باشند، جامعه را به یاس و ناامیدی سوق خواهند داد.

لازم بذکر است که این رویه ها مسبوق به سابقه است و انتصاب فرد یا افرادی که بدون داشتن استخدام رسمی در نهادها؛ در یکی از شهرستانهای جنوبی خوزستان منصوب شده اند؛ نیز از سوالات رسانه هاست که استاندار خوزستان نسبت به آن سکوت اختیار کرده است.
انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار