کد خبر: ۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کفاشیان گفت دیگر امکان همکاری وجود ندارد
سرمربی تیم ملی ایران گفت: اکنون خیلی غمگین هستم چرا که ترک کردن خوشحال کننده نیست اما زندگی همین گونه است و باید رو به جلو حرکت کرد.

کی‌روش: می‌خواهند من را «آدمِ بد» ماجرا معرفی کنند؛ دیگر راهی برای ماندن ندارم

«به گزارش خبرنگار ورزشی آرانیوز»

 کارلوس کی‌روش پس از شکست 3 بر یک تیم ملی ایران در بازی دوستانه مقابل سوئد در پاسخ به این سؤال که آیا این آخرین بازی شما به عنوان سرمربی تیم ملی ایران بود، گفت: مهم ترین نکته‌ای که در حال حاضر وجود دارد این است که بعد از 4 سال کار کردن با تیم ملی به این تیم و بازیکنانم افتخار می‌کنم. به تک تک بازیکنانم افتخار می‌کنم. بهترین گروه و تیمی که در سال‌های مربیگری‌ام در اختیار داشته‌ام همین تیم بود که با دریافتی کم، چنین عملکردی داشتند.

وی اضافه کرد: اکنون خیلی غمگین هستم چرا که ترک کردن و خروج خوشحال کننده نیست اما زندگی همین گونه است و باید رو به جلو حرکت کرد.

کی‌روش در پاسخ به سؤالی درباره ارزیابی‌اش از بازی با سوئد اظهار داشت: باید از فدراسیون فوتبال سوئد و همین طور بازیکنان این تیم تشکر کنم که فرصت برگزاری این مسابقه دوستانه را برای ما فراهم کردند. آنچه برای ما اهمیت داشت این بود که بتوانیم تجربه بازیکنان را از نظر برگزاری دیدارهای بین‌المللی افزایش دهیم. سوئد تیم بزرگی است و خوشحالم که توانستیم با این تیم که بازیکنان بین‌المللی دارد، بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی گفت: بازیکنان ما از نظر تجربه، پایین‌تر از حریف بودند. بازیکنی مثل ابراهیموویچ که تمام تیم‌ها خواهان او هستند در این بازی کاملا تاثیرگذار بود. بازیکنان ایران در نیمه اول کمی عصبی بودند و نشان دادند که کم تجربه‌تر از حریف هستند. اگر آنها تجربه بیشتری داشتند و این فرصت را پیدا می‌کردند که بازی‌هایی نظیر دیدار با شیلی و سوئد را انجام دهند، می‌توانستند بهتر کار کنند و نتیجه هم غیر از این می‌شد.

کی‌روش درباره اینکه چه دلایلی باعث جدایی‌اش از تیم ملی ایران شده و چه کسی مسبب این موضوع بوده، تصریح کرد: جواب دادن به این سؤال سخت است. من آمادگی دارم مثل چهار سال گذشته کار کنم اما بعد از نتایجی که در جام جهانی 2014 و جام ملت‌های 2015 کسب کردیم حمایتی نشدیم و اردوهای آماده سازی نداشتیم آن هم در شرایطی که بیشتر مردم از کار و عملکرد ما رضایت داشتند.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران افزود: نظر مسئولان جدیدی که به فدراسیون آمدند این بود که عملکرد من و تیم ملی راضی کننده نیست یعنی درست برعکس مردم که اعتقاد دارند عملکرد ما خوب بود. کفاشیان در جلسه آخر به من گفت با اتفاقاتی که رخ داده ادامه کار مشکل شده و به دلیل مشکلاتی که با آنها مواجه هستیم ممکن است نتوانیم به جام جهانی 2018 راه یابیم. او گفت که شاید شرایط به جای بهتر شدن، بدتر هم بشود.

وی گفت: نظرات اسدی به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال و افرادی که او نماینده آنها است هم این است که ما عملکرد خوبی نداریم. در این شرایط دیگر نمی‌توان کاری کرد و تنها باید رفت تا دست فدراسیون فوتبال برای تصمیم‌گیری باز باشد.

کی‌روش در پاسخ به خبرنگاری که پرسید با وجود درخواست مردم برای ماندن و شرایط به وجود آمده چه تصمیمی می‌گیرد، خاطرنشان کرد: باید بار دیگر آنچه گفتم را تکرار کنم. من به عنوان سرمربی تیم ملی بارها از بازیکنانم تشکر کرده‌ام و به آنها این موضوع را گفته‌ام چرا که با تمام وجود برای تیم ملی بازی می‌کنند. این عشق و علاقه‌ای که بازیکنان تیم و هواداران ایران به من داده‌اند را هیچ‌گاه تجربه نکرده بودم حتی زمانی که در کشور خودم یعنی پرتغال فعالیت می‌کردم.

سرمربی تیم ملی یادآور شد: من تمام توانم را به کار می‌گیرم اما نظرات متفاوتی در فدراسیون ایران وجود دارد. شاید بهتر است بگویم در واقع دو فدراسیون مجزا با دو نظر متفاوت و مختلف هم اکنون وجود دارد. من مشکلی با دو نظر مختلف و حتی چهار نظر متفاوت ندارد زیرا با توجه به اینکه مربی هستم عادت دارم نظرات مختلف را بشنونم اما در صورتی که یک طرف ماجرا این اجازه را به خود بدهد که در صورت شما نگاه کرده و به شما توهین کند را نمی‌پذیرم و آن را غیرقابل قبول می‌دانم. اگر بگویند از قیافه شما خوشمان نمی‌آید مشکلی ندارد اما اینکه در صورت شما نگاه کنند و بگویند عملکردتان راضی‌کننده نیست و توهین کنند و باعث شرم شما شوند و زحماتی که کشیده‌اید را نادیده بگیرند  به هیچ وجه پذیرفتنی و قابل قبول نیست.

کی‌روش اضافه کرد: در چنین شرایطی دیگر فضایی برای کار کردن این دو گروه در یک جا و فدراسیون وجود ندارد. من در این شرایط فرد ضعیف‌تر هستم چرا که مربی‌ام و نه عضو هیئت رئیسه. به همین دلیل کفاشیان پذیرفت که راهی برای ادامه همکاری وجود ندارد و پیشنهاد داد که راهمان را از هم جدا کنیم. این پیشنهاد من نبود و کفاشیان گفت که دیگر نمی‌توانیم با هم کار کنیم. من و رئیس فدراسیون مجبور شدیم چنین تصمیمی را بگیریم.

وی گفت: حالا که به آخر خط رسیده‌ایم به نظر می‌رسد که می‌خواهند من را به عنوان «آدم بد» ماجرا معرفی کنند و از مسئولیتی که برعهده‌شان است شانه خالی و حقیقت را مخفی کنند. با این حال من پذیرفتم و اعلام کردم به توافقی مشترک برسیم و در کمال صلح از هم جدا شویم. ایرادی ندارد؛ بگذارید بگویند کی‌روش «آدم بد» ماجرا است ولی مردم به خوبی همه چیز را می‌دانند؛ آنها می‌دانند که من هیچ‌گاه پشت‌شان را خالی نمی‌کنم اگر مجبور نبودم که به این نتیجه برسم.

به گزارش تسنیم، کی‌روش در ادامه نشست خبری در پاسخ به این سؤال که دلیل تفاوت عملکرد ایران در بازی با شیلی و سوئد و تحلیل قوای جسمانی بازیکنان ایان در 20 دقیقه پایانی بازی چه بود، اظهار داشت: شیلی 40 بازیکن داشت و نفراتش جوانش را هم در اختیار داشت تا کسب تجربه کنند. سوئد هم با تمام نفراتش گام به این بازی دوستانه گذاشته بود.

وی ادامه داد: در این شرایط وقتی با بهترین‌هایتان نمی‌آیید یعنی به خودتان و هواداران و مهمتر از همه به تیم‌های شیلی و سوئد احترام نگذاشته‌اید. من هرگز ندیده بودم که تیم بزرگسالان یک کشور اولویت اصلی نباشد. از سال 1989 به عنوان مشاور فنی و مدرس فیفا فعالیت می‌کنم و با تمام فدراسیون‌های 5 قاره آشنایی کامل دارم اما هیچ زمان ندیدم که تیم ملی بزرگسالان اولویت نباشد. یا این حال و با وجود اینکه همه گزینه‌هایمان را در اختیار نداشتیم اما این دلیل نمی‌شود که از عملکرد بازیکنانم رضایت نداشته باشم.

کی‌روش عنوان کرد: نظر من با نظر برخی مسئولان فدراسیون فوتبال متفاوت است و معتقدم اگر مربی خوبی بالای سر برخی بازیکنان جوان باشد آنها آینده خوبی خواهند داشت و امیدوارم فدراسیون فوتبال در آینده این فرصت را برای آنها فراهم کند. بازیکنی مثل امیری که تقریبا تجربه‌ای نداشت شب فوق العاده‌ای را در بازی با سوئد پشت سر گذاشت. مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 از خرداد امسال آغاز می‌شود و باید به جوان‌ها بها داد.

وی درباره اینکه کفاشیان عامل جدایی‌اش است یا وزارت ورزش تاکید کرد: برخی افراد می‌خواهند بازی‌های فکری انجام دهند. ما مربیان هنگامی که در ورزشگاه هستیم این بازی‌ها را چشم بسته انجام می‌دهیم. دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال نگرش متفاوتی را وارد فوتبال کرده و هر زمان که جلسه می‌گذاریم می‌گوید «ما، ما، ما» ولی من و کفاشیان نمی‌دانیم این «ما» یعنی چه کسانی.

سرمربی تیم ملی گفت: زمانی که چنین تفکری وجود دارد و دبیرکل می‌گوید ما شما را داریم و احمقانه است که شما را از دست دهیم و بعد در چشمم نگاه می‌کند و می‌گوید دستاوردی برای فوتبال ایران نداشتی، دیگر راهی برای ماندن نمی‌ماند. دبیرکل جدید فدراسیون (علیرضا اسدی) به من گفت حداقل استاندارهای لازم او را ندارم. در این شرایط او و کسانی که نماینده آنهاست باید مرا اخراج کنند.

کی‌روش ضمن عذرخواهی از بیان این جملات در نشست خبری گفت: این مسائل را نباید در نشست خبری می‌گفتم اما دیگر فضایی با این دو طرز تفکر وجود ندارد. در پایان هم می‌گویم که من مربی افتاده‌ای هستم و غرور ندارم. 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار