کد خبر: ۴۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
بیرجند- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افتتاح ۱۵ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار حدود ۴۰ میلیارد تومان در سفر وزیر بهداشت به استان خبر داد.
به گزارش آرانیوز، کاظم قائمی صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پانزدهم شهریور ماه جاری مقام عالی وزارت بهداشت به استان سفر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه بهداشت و درمان استان در این سفر افتتاح خواهد شد، افزود: ۱۵ پروژه افتتاح و دو  پروژه نیز کلنگ زنی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: مرکز ناباروری رویش با چهار میلیارد تومان اعتبار در این سفر افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عدم وجود نیروی فوق تخصص نازایی از معضلات و مشکلات بزرگ ما در مرکز ناباروری است، گفت: ساختمان شماره دو دندانپزشکی با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز از دیگر پروژه های قابل افتتاح در سفر مقام عالی وزارت است.

وی با بیان اینکه ۵۰ یونیت دندانپزشکی در ساختمان شماره دو دندانپزشکی مستقر شده است، عنوان کرد: ساختمان شماره یک دندان پزشکی نیز کلنگ زنی خواهد شد.

قائمی با اشاره به افتتاح مرکز یادگیری و آزمون های جامع الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیان کرد: ساخت این مرکز ۵۰۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

وی با بیان اینکه هیچ دانشگاهی در سطح کشور مرکزی همچون مرکز یادگیری و آزمون های جامع الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند وجود ندارد، اظهار داشت: حدود ۱۰۰ کامپیوتر در این مرکز وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه مرکز خدمات اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با هزینه کرد ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیز در سفر مقام عالی وزارت افتتاح خواهد شد، افزود: سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با شش هزار متر مربع زیربنا و ۹ میلیارد تومان هزینه افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازدید از مرکز مانیتورینگ حراست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از دیگر برنامه های سفر مقام عالی وزارت به استان خواهد بود، گفت: مرکز مانیتورینگ دانشگاه پروژه بسیار مهمی جهت صیانت از مراکز بهداشتی و بیمارستانی برای استان بوده است.

مشکلات استان در زمینه نبود فوق تخصص نازایی و بیماران دیالیزی

قائمی با اشاره به اینکه دیدار با اعضای هیئت علمی و مدیران دانشگاه ها با حضور مسئولین استانی از دیگر برنامه های سفر مقام عالی وزارت به استان است، عنوان کرد: یکی از مشکلات عمده ما در استان نبود فلوشیپ و فوق تخصص برای بیماران دیالیزی و نازایی است که امیدواریم با سفر وزیر بهداشت به نتیجه مثبتی در این زمینه برسیم.

وی با بیان اینکه کلینیک ویژه فوق تخصصی بیمارستان ولی عصر با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان نیز در این سفر افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: مرکز خدمات جامع سلامت شهری قائم با هزینه کرد ۷۵۰ میلیون تومان نیز با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه کلینیک تخصصی بیمارستان شهدای قاین با بیش از دو میلیارد تومان هزینه نیز به بهره برداری خواهد رسید، بیان کرد: مرکز غربالگری سرطان قاین با سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد تومان و راه اندازی مرکز جامع تصویربرداری و سی تی اسکن جدید در بیمارستان شهدای قاین با هزینه ۴.۵ میلیارد تومان از دیگر پروژه های قابل افتتاح در سفر مقام عالی وزارت به استان است.

وی با بیان اینکه مرکز همراه سرا در بیمارستان شهدای قاین نیز افتتاح خواهد شد، افزود: سالن اجتماعات بزرگ مهر قائن و کلنگ زنی بیمارستان دوم قاین از دیگر برنامه های سفر مقام عالی وزارت بهداشت به استان است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار بیمارستان دوم قاین مصوب و در حال حاضر تنها مشکل آن تعیین زمین است، گفت: یکی از پروژه های عمده ما اورژانس شهید چمران قاین است که حدود ۱۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار