کد خبر: ۴۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی:
بیرجند- دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: کنترل ناکافی بر فضای مجازی باعث شده که جوانان و نوجوانان به راحتی بتوانند در این فضا به انواع مواد مخدر دسترسی داشته باشند.
به گزارش آرانیوز، علی زندی صبح چهارشنبه در پنجمین جلسه کمیته فرهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر که در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه کسانی که در دنیا خود را منادی بشریت می‌دانند بیش از ۱۰ هزار تن تریاک را در کشور افغانستان  تولید کرده‌اند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مافیای مواد مخدر با توجه به سود هنگفتی که این تجارت کثیف دارد تلاش می‌کند که بازار خود را  از دست ندهد، بیان کرد: به همین جهت مافیای مواد مخدر قیمت تریاک را پایین نگه‌داشته و عوض «صحرا» که ماده بسیار کشنده است برای سنگین شدن به این تریاک اضافه می‌کنند تا ازلحاظ قیمتی متضرر نشوند.

زندی ادامه داد: چه‌ بسا مادرانی که خود درگیر مواد مخدر شدند و به خاطر اینکه آسایشی داشته باشند فرزندان خردسال خود را نیز درگیر این مواد کردند.

وی افزود: بیش از ۷۰۰ نوع مواد مخدر صنعتی وجود دارد که در خراسان جنوبی بیش از ۱۴ تن مواد مخدر در انواع مختلف را کشف و ضبط کرده‌ایم که این نکته جای تأمل دارد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی گفت: کشفیات متنوع مواد مخدر حکایت از این دارد که مواد مخدر صنعتی در خراسان جنوبی رشد فزاینده‌ای دارد که این زنگ خطر جدی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در استان است

زندی یکی از دلایل گسترش مواد مخدر در استان را فضای مجازی دانست و یادآور شد: عدم دقت در فضای مجازی و کنترل ناکافی و دقیق در آن باعث شده است که افراد جوان و نوجوان به بلوغ زودرس رسیده و به انواع مواد مخدر دسترسی داشته باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار