کد خبر: ۳۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
سرکنسول ایران در هرات:
بیرجند- سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات از بازگشایی مرز گمرک یزدان خراسان جنوبی در آینده ای نزدیک خبر داد.
به گزارش آرانیوز، محمود افخمی رشیدی یکشنبه شب در جلسه نشست والی ولایت فراه افغانستان با تجار بخش خصوصی خراسان جنوبی در بیرجند بیان کرد: نگاه نظام در سطح کلان به کشورهای همسایه مطلوب است.

وی با بیان اینکه دولت در حوزه اقتصاد ریل گذار است، گفت: بخش خصوصی متولی انجام کار اقتصادی است و باید مشکلات موجود را به مراکز ذیربط منتقل کند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات با اشاره به تردد تجار در مرز بیان کرد: تمام تجار افغانی که دارای مجوز تجارت هستند نباید دغدغه ای برای تردد داشته باشند.

افخمی با بیان اینکه سه هزار تاجر افغانی در سیستم کنسولگری ثبت بوده و خدمات می گیرند، افزود: به صورت شبانه روزی پاسخگوی نیازهای کنسولگری تجار هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار دستگاه از خودروهای افغانستان در ایران تردد دارند، افزود: تمام راننده های ترانزیت، ویزای شش ماهه می گیرند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات بیان کرد: بر اساس قوانین افغانستان، خودروهایی که مواد مخدر حمل می کنند اگر حامل مواد صاحب ماشین باشد، خودرو مصادره شده در غیر این صورت استرداد می شود.

وی یکی از رسالت های اول کنسولگری را حمایت از اتباع کشور عنوان کرد و گفت: تلاش برای توسعه همه جانبه در مرحله دوم این رسالت ها قرار دارد.

افخمی با تاکید بر اینکه باید اتاق مشترک بیرجند و فراه تشکیل شود، افزود: بسیاری از مشکلات طرفین با حکمیت حل و فصل می شود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات بیان کرد: در آینده ای نه چندان دور، مرز گمرک یزدان باز می شود
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار