کد خبر: ۳۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
فرمانده ارشد نظامی آجا:
بیرجند- فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی از استقرار ۳۰۰ نقطه پدافندی در شرق کشور خبر داد.

به گزارش آرانیوز، امیر علی اکبر عباسی تجدد صبح شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امروز ایران اسلامی همچون جزیره ای آرام در اقیانوسی متلاطم است.

وی با بیان اینکه امروز عناصر تکفیری در پیرامون جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند، افزود: این گروه های تکفیری به لطف بیداری و هوشیاری مردم ایران و پشتوانه رهبری مدبر و آگاه جرات جسارت به کشور ایران را به خود نداده اند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شعار جمهوری اسلامی ایران همواره صلح، دوستی و ثبات منطقه ای است، گفت: امروز فرزندان ملت ایران در مقابل تعرض دشمنان همچون مشتی آهنین ایستادگی می کنند.

وی با بیان اینکه وجود نیروهای مسلح و به خصوص ارتش برای کشور مایه آرامش و دلگرمی است، عنوان کرد: حریم امن گسترده آسمان، دریا و زمین نتیجه تلاش هشت سال دفاع مقدس است.

عباسی تجدد با اشاره به اینکه دهم شهریور ماه سالروز بزرگداشت دهمین سال تشکیل قرارگاه خاتم الانبیاء است، بیان کرد: مقام معظم رهبری با هدف تقویت جایگاه هوایی فرمان استقلال و تشکیل پدافند هوایی را به عنوان یک یگان فرانیرویی را در دهم شهریور ماه سال ۸۷ داده است.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی، عملیات هوایی تمامی نیروهای مسلح را کنترل می کند و به دنبال حفظ و صیانت دایمی از آسمان ایران است، اظهار داشت: این پدافند چهار وظیفه اساسی دارد که یکی از آن ها کشف هرگونه اهداف پرنده به وسیله رادارها و سامانه های دیده بانی بصری است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شناسایی هدفی که در مرحله نخست کشف شده دومین وظیفه و از خطیرترین ماموریت های پدافند هوایی است، افزود: چنانچه هدف مورد نظر دشمن شناسایی شد باید آن را رهگیری کنیم و اگر در مرحله سوم دشمن به اخطارهای هوایی توجه نکند درگیری و انهدام دشمن به وقوع می پیوندد.

وی با بیان اینکه مرزهای هوایی همواره مملو از پروازهای مختلف با ماموریت های مختلف است بنابراین پدافند هوایی ارتش ماموریت دایمی دارد و همواره همه پروازها را رصد می کند، گفت: مجموعه پدافند سهم عمده ای در تولید امنیت کشور دارد و در هشت سال دفاع مقدس با استقرار در پالایشگاه های نفتی، پایانه های نفتی، اسکله ها، کارخانجات و استقرار بر روی ناوها نقش مهمی در امنیت و حفظ کشور داشته است.

عباسی تجدد با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس زمانی که دشمن شهرها را هدف قرار می داد پدافند هوایی موشک های زمین به زمین دشمن را قبل از اصابت در آسمان منهدم می کند، عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس ۴۰۰ پایور و ۶۰۰ سرباز از پدافند هوایی به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه مسئولیت حفاظت از ۳۴۰ هزار کیلومتر مربع در چهار استان و استقرار در ۳۰۰ نقطه پدافندی از وظایف پدافند هوایی خراسان جنوبی در شرق کشور است، اظهار داشت: تجلیل از کارمندان نمونه، پیش بینی مسابقات ورزشی، تقدیر از داروسازان، تجلیل از سربازان نمونه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، اهدای خون و ایستگاه صلواتی و ویزیت سرپایی رایگان در محل نماز جمعه ۹ شهرستان از جمله برنامه های پدافند در هفته پدافند هوایی است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پدافند یک شبکه و مجموعه ای از حلقه های متفاوت است که ۳۶۰ درجه کشور را به وسیله رادارها پوشش داده است، بیان کرد: در حال حاضر کشور ایران کشوری امن است و هیچ تهدیدی ما را مواجه نمی کند.

وی با بیان اینکه امروز تمام تجهیزات نیروهای مسلح به روز و کاملا بومی است و وابسته به هیچ کشور خارجی نیستیم، افزود: پدافند هوایی با آمادگی صد در صد و بدون استفاده از تجهیزات فرسوده در مقابل دشمن ایستادگی خواهند کرد.

عباسی تجدد ادامه داد: ۳۱ شهریور ماه در مراسم رژه تجهیزات به روز برای مردم به نمایش گذاشته می شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار