کد خبر: ۳۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی:
بیرجند- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از معرفی یک هزار و ۵۱۱ طرح اشتغال به بانک ها خبر داد و گفت: تا کنون ۲۸۵ طرح با مبلغ ۹۰ میلیارد تومان انعقاد قرارداد شده است.

به گزارش آرانیوز، عباس رکنی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: صیانت از نیروی کار با تاکید بر ارتقاء بهره وری از مهم ترین وظایف و ماموریت های اداره کل کار است.

وی با بیان اینکه حفظ و تثبیت مشاغل موجود و گسترش تعاونی ها از دیگر وظایف اداره کل کار و رفاه اجتماعی است، افزود: مسئولیت اداره کل در بخش دبیرخانه کارگروه اشتغال نیز از مهم ترین رسالت های این اداره کل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بخش مهارت آموزی در محیط واقعی کار در سال جاری ۵۸۰ نفر پیش بینی شده است، گفت: تا کنون ۲۶۲ کارآموز واجد شرایط در ۱۳۳ واحد پذیرنده ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: در بخش مشاغل خانگی در سال جاری تعهد صدور ۱۹۵ مجوز داشته ایم که خوشبختانه تا کنون ۴۶۱ مجوز صادر شده است که از این تعداد ۳۸۶ مجوز مستقل و ۷۵ مجوز پشتیبان بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۰میلیارد تومان به عنوان تسهیلات در بخش مشاغل خانگی ابلاغ شده است، عنوان کرد: استان خراسان جنوبی جزء محدود استان هایی است که جلسه کارگروه اشتغال را هر هفته به صورت مستمر برگزار می کند.

رکنی با اشاره به اینکه در مرحله اول ۱۳۳ میلیارد تومان اعتبار در بخش اشتغال پایدار روستایی به استان ابلاغ شده است، بیان کرد: از مجموع این اعتبارات تا کنون حدود ۹۰میلیارد تومان در بانک ها انعقاد قرارداد و مابقی در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه تا کنون شش هزار و ۳۷ طرح در قالب دو هزار و ۱۰۰ میلبارد تومان در سامانه کارا ثبت نام شده است، اظهار داشت: از مجموع طرح ها ۷۴۲ طرح با مبلغ ۱۸۲ میلیارد تومان در دست بررسی کارگروه است.

 نرخ بیکاری خراسان جنوبی در بهار ۸.۵ درصد اعلام شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۱۱ طرح با مبلغ ۵۶۸ میلیارد تومان در کارگروه مصوب و به بانک ها معرفی شده است، گفت: ۲۸۵ طرح با مبلغ ۹۰ میلیارد تومان انعقاد قرارداد شده است.

وی با بیان اینکه برابر مرکز آمار ایران نرخ مشارکت اقتصادی در بهار ۹۷ حدود ۴۱.۱ و نرخ بیکاری ۸.۵ درصد بوده است، عنوان کرد: این رقم در بهار سال گذشته نیز در حوزه مشارکت اقتصادی ۴۲.۲ و در حوزه بیکاری ۱۱.۵ بوده است.

رکنی با اشاره به اینکه تعداد شاغلین استان در سال ۹۵ حدود ۱۹۹ هزار و ۴۸ نفر و تعداد بیکاران ۲۷ هزار و ۱۴۵ نفر بوده است، بیان کرد: طبق آمار اخذ شده از مراکز کاریابی از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد یک هزار و ۳۵۴ جویای کار در این مراکز ثبت نام کرده اند.

 فعالیت یک هزار و ۴۹ تعاونی در استان

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۴۹ تعاونی در بخش های مختلف در استان فعالیت می کنند، اظهار داشت: ۵۱۶ هزار و ۹۷۲ مرد و ۶۸ هزار زن در این تعاونی ها عضویت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعهد ایجاد تعاونی در سال جاری ۷۰ واحد است، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۵ تعاونی در استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ۶۲ تعاونی با مبلغ درخواستی ۵۰ میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت نام کرده است، گفت: ۴۹ تعاونی با مبلغ ۳۹ میلیارد تومان به بانک ها معرفی و هفت تعاونی تسهیلات دریافت کرده اند.

رکنی با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۶۱۴ بازرسی ادواری و موردی در استان انجام شده است، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون تنها هفت مورد حادثه داشته ایم در صورتی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۲ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل مقرری بگیران بیمه بیکاری ۹۸۰ نفر است، اظهار داشت: سه هزار و ۲۳۲ مشاوره حضوری و تلفنی از ابتدای سال جاری انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۴۰۸ خانواده از کارگران برای استفاده از زائرسراها معرفی شده اند، گفت: ۱۱ نفر از نفرات برتر مسابقات قرآنی کارگران استان به سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کارگران کشوری معرفی شده اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار