کد خبر: ۳۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
بیرجند- نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی باید از حالت شعار و هیاهو خارج و وارد فاز عملیاتی شود.
به گزارش آرانیوز، فرهاد فلاحتی اظهار داشت: تاکنون غیر از شعار و هیاهو در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی کاری انجام نشده است.

وی با تأکید بر اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی باید از حالت شعار و هیاهو خارج شود، بیان کرد: باید این امر عملیاتی شده و نمود خود را در جامعه نشان دهد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخشی از مبارزه با مفاسد اقتصادی به قوه قضاییه و بخشی نیز به دولت بازمی گردد، عنوان داشت: شکل گیری فساد و رانت در بدنه دولت امری طبیعی بوده اما باید قبل از اینکه این فساد به بدنه جامعه منتقل شود جلوی آن گرفته و متخلفین به دستگاه های نظارتی معرفی شوند.

اختلاس های چند هزار میلیاردی در یک شب

فلاحتی با بیان اینکه در این حوزه تاکنون نمود چشمگیری نداشته ایم و یا حداقل اطلاع رسانی انجام نشده است، افزود: بعد از معرفی متخلفین به مراجع نظارتی نیز دولت باید همکاری لازم را با قوه قضاییه برای برخورد با آن ها داشته باشد.

وی تأکید کرد: به طور حتم برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی کمک بسیار شایانی به سامان دادن اوضاع اقتصادی کشور خواهد کرد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شوخی نیست که برخی از افراد خاص یک شبه چند هزار میلیارد را به جیب بزنند و یا چندین خودرو خارجی را وارد کشور کنند و یک شبه چند هزار میلیارد سود و اختلاس کنند.

حل مشکلات اقتصادی با برخورد جدی با متخلفین

فلاحتی بیان داشت: این ها نمونه هایی از ضعف برخورد با مفاسد اقتصادی بوده که سبب می شود شرایط سخت اقتصادی برای مردم سخت تر شود.

وی با بیان اینکه دولت در وهله نخست باید از مفاسد اقتصادی جلوگیری کند، افزود: در مرحله بعد نیز باید مفسدان اقتصادی شناسایی به دستگاه های نظارتی معرفی، برخورد جدی با آن ها صورت گیرد و اقدامات انجام شده نیز به مردم اطلاع رسانی شود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به طور حتم اگر دولت در این زمینه مصمم باشد بسیاری از مسائل اقتصادی رفع و مردم نیز در این زمینه مشارکت خواهند داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار