کد خبر: ۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در شیراز:
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۵ فروردین ماه امسال بیش از ۲۰ میلیون نفر در سطح کشور به سفر رفتند.

بیش از ۲۰ میلیون نفر در ایام نوروز امسال به سفر رفتند

به گزارش خبرنگار آرانیوز (حوزه فارس)

 مرتضی رحمانی‌موحد ظهر امروز پس از بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی شیراز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال آمار اقامت مسافران و گردشگران در سطح کشور بیش از 20 میلیون بوده است اظهار داشت: از 28 اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین ماه امسال بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر شب در استان فارس اقامت داشتند.

تعداد بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی استان فارس در همین مدت از سوی رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور بیش از دو میلیون نفر اعلام شد و امسال آمار بازدید از اماکن گردشگری و موزه‌ها در سطح کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 135 درصد رشد داشته است.

به گفته رحمانی‌موحد امسال میزان سفر در سطح کشور حدود 5 درصد رشد داشته است و اما میزان تغییرات آمار سفر در استان‌های مختلف متفاوت است و استان فارس همواره به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان در حوزه‌های مختلف از استان‌های پرسفر کشور است.

بنا به نظر معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور امسال تمام اماکن تاریخی کشور با رشد 55 تا 60 درصدی بازدیدکنندگان در سطح کشور روبه‌رو بوده است که آثار ثبت جهانی بیشترین بازدیدکنندگان را داشتند و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در ایام فاطمیه و اوایل نوروز از بیشترین زائر و مسافران استقبال کردند.

به گفته رحمانی‌موحد اجلاس وزرای گردشگری «مجمع گفت‌و‌گوهای آسیایی» موسوم به ADC با حضور 31 کشور آسیایی و آفریقایی در سال 1394 در بهترین زمان پیش‌بینی شده در شیراز برگزار می‌شود و دبیرخانه این مجمع در کشور کویت ایجاد شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به تسنیم در مورد ساماندهی دفاتر خدمات گردشگری بیان کرد: سال 1394 سال ساماندهی دفاتر گردشگری در سطح کشور است و دفاتری که اقدام به تورسازی در داخل و خارج از کشور می‌کنند از تسهیلات و حمایت سازمان میراث فرهنگی برخوردار می‌شوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار